Filmy prezentujące unboxing produktów są internetowym fenomenem. Tego typu produkcje gromadzą tysiące widzów i generują nierzadko miliony odsłon. Praktyka wskazuje przy tym, że inwestycja w unboxing wideo angażuje widownię, przynosząc realne zyski producentom i sprzedawcom.
Dalej dowiesz się:
- Relacja klient – produkt
- Gdzie umieszczać wideo z unboxingiem?
- Korzyści płynące z inwestowania w unboxing, unpacking, opening, unwrapping
Relacja klient – produkt
Doświadczenie płynące z bezpośredniego obcowania z produktem jest bezcenne. Możliwość dotknięcia, obejrzenia go ze wszystkich stron, poznania jakości wykonania – wszystko to ma wpływ na decyzje zakupowe.
W dobie zakupów online, klient nie ma możliwości każdorazowego dokładnego sprawdzenia produktu przed zakupem. Oczywiście w niektórych przypadkach może udać się do sklepu lub elektromarketu, ale często jest to uciążliwe i czasochłonne.
Wprawdzie na kartach produktowych i aukcjach klient może obejrzeć zdjęcia lub rendery przygotowane przez grafików, jednak wiedza o możliwościach programów graficznych sprawia, że podświadomie zachowuje dystans. Klienci coraz częściej rozumieją, że zdjęcia mogły zostać poddane retuszowi, przez co będą nieadekwatnie prezentować produkt. Wiele osób jest w stanie zaryzykować i dokonać zakupu nieznanego sobie produktu. Rzecz jasna, prawo zezwala na zwrot produktu zakupionego w sieci w terminie do 15 dni bez podawania przyczyny, jednak rozczarowanie klienta wynikające z nietrafionego zakupu może negatywnie wpłynąć na postrzeganie przez niego danego sklepu.
Klient chce poznać produkt
I powinien go poznać, nawet jeśli jest to trudniejsze w biznesie online. Co ciekawe, aby zapewnić klientowi możliwość poznania produktu, wcale nie trzeba inwestować w rozwiązania wymagające dużych nakładów finansowych.
Unboxing, to prosta formuła, która szturmem podbiła media społecznościowe, gromadząc przed ekranami smartfonów i komputerów widownię liczoną w milionach użytkowników.
Film z unboxingu jest zwykle krótki, trwa od kilkunastu sekund do kilku minut i zawiera zestaw informacji, które przybliżają klientowi prawdziwe doznania zakupowe. Co więcej, klient ma szansę poznać aspekty produktu, na jakie sam najpewniej nie zwróciłby uwagi.
Pierwsze wrażenie bywa decydujące
O tym, jak ważne jest pierwsze wrażenie, wie każdy sprzedawca. Dlatego inwestując w profesjonalne sesje zdjęciowe produktów oraz opisy rozszerzone, recenzje i inne teksty, sprzedawca przybliża produkt klientom.
Opisy na stronie, to jednak co innego niż doświadczenia wizualne. Wrażenia i emocje płynące z nagrania są bliższe prawdzie, bo osoba dokonująca unboxingu wciela się de facto w rolę klienta i ogląda produkt, tak, jak robi to klient podczas zakupu. Klient oglądający unboxing, ma także niepowtarzalną okazję porównać produkt do opisu zawartego na karcie produktowej, co ma niebagatelne znaczenie dla budowania marki sprzedawcy.
Informacje, które w filmie pokrywają się z opisem i które znajdują potwierdzenie w odczuciach prezentera, są jasnym sygnałem, że dany sklep rzetelnie przedstawia sprzedawane przez siebie produkty.
Gdzie umieszczać wideo z unboxingiem?
Możliwości jest wiele. Odpowiedzią najbardziej oczywistą jest serwis YouTube. Pozwala na publikację nagrań w jakości 4K i wyższej, a do tego bardzo łatwo można implementować wideo do kart produktowych sklepu lub do artykułów blogowych. Tam wystarczy zazwyczaj prosty widget, który wymaga jedynie wklejenia linku do wideo, bez wgrywania całego materiały na własny serwer.
Dodawanie filmów z YouTube na Facebooku jest już jednak kłopotliwe. Nie ze względów technicznych, lecz z uwagi na konkurencyjność obu serwisów. Dużo mówi się o celowym przycinaniu przez Facebooka zasięgów dla filmów pochodzących z YouTube, faworyzując przy tym własną sekcję wideo. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby umieszczać nagrania i tu, i tu. Nieco inaczej jest z serwisem Instagram. Tam królują filmy pionowe, a więc o innej orientacji, niż w przypadku Facebooka lub YouTube.
Jak przygotowujemy unboxing?
Każda scena musi być dobrze przemyślana. W tym celu przygotowujemy scenariusz. Decydujemy też gdzie ustawić światło, a gdzie kamerę? Pod jakim kątem nagrywać? Wybrać ujęcia wertykalne czy horyzontalne? Z myślą o publikacji na Youtube czy na Instagramie? Odpowiedź na każde pytanie ma wpływ na końcowy efekt.
Podczas nagrań mogą być filmowane ujęcia z daleka i z bliska. Statyczne oraz w ruchu. Można wykonać standardowe nagrania video, jak również przedstawić produkt w formie animacji poklatkowej. Produkt solo, a także porównany do innego obiektu, aby unaocznić jego rozmiary. Dla zobrazowania faktury, struktury materiału, niezbędne są ujęcia pod odpowiednim kątem, przy odpowiednio dobranym świetle.
Samo nagranie wykonuje się w określonych sekwencjach, rejestrując kolejne walory produktu, zgodnie z przygotowanym wcześniej scenariuszem. Surowy materiał nie nadaje się najczęściej do prezentacji na kanale firmowym – jest za długi, brakuje mu dynamiki, efektów dźwiękowych, muzyki, dodatkowych animacji. Dlatego po nagraniu unboxingu, poddajemy materiał edycji aby przedstawić produkt w krótkiej, dynamicznej i ciekawej wizualnie formie. Proces edycji jest czasochłonny, wymaga odpowiedniego oprogramowania i przede wszystkim – umiejętności.
Nieodłącznym elementem wideo jest dźwięk. Dźwięk to nie tylko wspomniana już muzyka i efekty. To również głos lektora tworzącego opowieść o produkcie, który za chwilę zostanie rozpakowany i zaprezentowany w blasku świateł. Prezenter, trzymający się ściśle określonej sekwencji scen, opowiada o kolejnych elementach produktu, zaczynając od opakowania. Jak się okazuje, pudełko oraz sposób jego otwierania ma dla wielu osób wymiar wręcz metafizyczny. Wystarczy przypomnieć sobie emocje, jakie towarzyszą dzieciom podczas otwierania świątecznych prezentów.
Omówienie bohatera filmu – produktu
Gdy już kwestia zawartości zostanie wyczerpana, prezenter przystępuje do omówienia bohatera materiału – czyli właściwego produktu. Prezentację produktu można wzbogacić o informacje na temat jakości wykonania, dokładności spasowania, rozmieszczenia przycisków, ergonomii konstrukcji itp.
Tło – wydawałoby się kwestia marginalna, a jednak bardzo istotna dla właściwej prezentacji produktu. Kolor oraz deseń tła nie są przypadkowe. Kolor tła często nawiązuje do identyfikacji wizualnej marki, jednocześnie nie może przytłoczyć produktu i odciągać uwagi widza. Dla zachowania estetyki zatrudniamy również modelkę dłoni. To ona prezentuje często produkt przed kamerą.
Korzyści płynące z inwestowania w unboxing, unpacking, opening, unwrapping
Możliwość zaprezentowania klientowi produktu wraz z wachlarzem emocji ma nieocenioną wartość. Ważne jest, żeby klient był świadomy, co otrzymuje w zamian za swoje pieniądze. Wideo pozwala budować trwałą relację z widzem – potencjalnym klientem.
Oglądając nagranie z unboxingu, klient otrzymuje wiedzę na temat walorów produktu, przybliża mu się prawdziwe doświadczenie zakupowe. Ważne jest, żeby klient był świadomy, co otrzymuje w zamian za swoje pieniądze na tym polu unboxing stanowi nieocenioną pomoc dla klienta.
Zachęcamy do skorzystania z naszej oferty dotyczącej unboxingu. Ceny za 1 film zaczynają się od około 900 zł netto.