Jaka jest cena standardowego spotu reklamowego, czyli spotu nagrywanego przy pomocy kamery? Żeby odpowiedzieć na to pytanie – potrzebne jest wyjaśnienie co wpływa na cenę realizacji. Są to:
- stopień skomplikowania fabuły
- ilość aktorów, modeli, statystów
- ilość i rodzaj lokacji potrzebnych do realizacji nagrań
- jakość realizacji
- długość spotu
- stopień rozbudowania scenografii
- stopień skomplikowania ujęć
- oprawa graficzna, efekty specjalne
Dalej dowiesz się:
- Spot reklamowy – cena a fabuła, ilość aktorów, ilość lokacji
- Film reklamowy: jakość realizacji wpływa na cenę
- Spot reklamowy: pola eksploatacji, a cena
- Film reklamowy – ceny przykładowych realizacji
- Od czego zależy cena animowanego filmu reklamowego?
- Jak kształtuje się cennik animacji promocyjnych?
Spot reklamowy – cena a fabuła, ilość aktorów, ilość lokacji
Cena a fabuła
Skomplikowana fabuła pociąga za sobą często większą ilość lokacji do nagrań i koniecznieczność zatrudnienia większej ilości aktorów. W takiej sytuacji więcej czasu zajmują też przygotowania do nagrań, które generują dodatkowe koszty. Na przygotowania składa się m. in. przygotowanie koncepcji i scenariusza, castingi, znalezienie miejsc nagrań, zaplanowanie wyglądu ujęć, wyglądu scenografii, zakup rekwizytów i elementów scenografii.
Cena a ilość aktorów
Zatrudnienie każdego aktora to konieczność zrobienia castingu, znalezienia i zakupu stroju, zapewnienia stylizacji i makijażu. Więcej aktorów oznacza konieczność pracy większej ekipy zdjęciowej. Koszt zatrudnienia modela to od 2 tys. złotych netto, aktora – od 4 tys. złotych netto. Statyści kosztują kilkaset złotych / dzień.
Cena a ilość miejsc nagrań
Duża ilość miejsc w których odbędą się nagrania oznacza z reguły dużą ilość dni zdjęciowych – a to podnosi cenę. Koszty nagrań w różnych miejscach:
- park/las/miasto – najczęściej darmowe, nie dotyczy to większych planów
- apartament – od 500 zł netto / dzień
- dom jednorodzinny / przestrzeń biurowa – od 1500 zł netto za dzień
Film reklamowy: jakość realizacji wpływa na cenę
Czy chcemy produkcji na poziomie kultowych reklam, czy może realizacji jak z TikTok’a? Stworzenie spotu na profesjonalnym poziomie oznacza konieczność zatrudnienia dużej ekipy, użycia sprzętu z wyższej półki a także dużej ilości oświetlenia, a to generuje koszty.
Długość filmu reaklamowego, a cena
Dłuższy film to zarówno bardziej czasochłonne nagrania, jak i więcej pracy przy montażu.
Oprawa graficzna i animacje
Kolejnym istotnym czynnikiem jest ilość oraz rodzaj oprawy graficznej i/lub animacji w filmie. Większość filmów promocyjnych wymaga zawarcia w nich plansz informacyjnych, logotypów, animowanych napisów. To jest standard, który sugerujemy naszym klientom. Czasem potrzebne są też infografiki, wykresy lub bardziej skomplikowane animacje.
Spot reklamowy: pola eksploatacji, a cena
Należy pamiętać, że szersze pola eksploatacji – czyli miejsca, w których materiał będzie wyświetlany – to wyższe stawki za pracę lektora, licencję na podkład dźwiękowy, ewentualne animacje czy materiały graficzne. Standardowo, nasza oferta zakłada przygotowanie filmów do internetu, ale czasami klienci proszą o rozszerzenie tych pól o telewizję lub kina. W takim wypadku koszty wzrastają.
Film reklamowy – ceny przykładowych realizacji
Podsumowując: wiele czynników ma wpływ na to, jaki budżet należy przeznaczyć na realizację. Każdy projekt powinien być wyceniany indywidualnie. Jeśli chcesz poznać wycenę swojego projektu – napisz do nas na office@krotkieformy.pl Poniżej zamieszczamy orientacyjne wyceny wybranych form filmów.
Film produktowy – cena
Film długości 1 minuta, angażujący 1 modelkę to koszt:
- od 5 tys. zł netto w przypadku realizacji większej partii filmów
- od 10 tys. zł netto wprzypadku realizacji pojedynczego filmu
Film długości 1 minuta prezentujący produkt bez modelki to koszt:
- od 2,5 tys. zł netto w przypadku realizacji większej partii filmów
- od 5 tys. zł netto wprzypadku realizacji pojedynczego filmu
Film prezentujący firmę – cena
Koszt filmu kroporacyjnego, który opowiada o firmie, realizowanych w niej projektach to koszt od 20 tys. zł netto. Do tego należy doliczyć potencjalny koszt zatrudnienia aktorów.
Nagrania wypowiedzi do kamery – cena
- od 6 tys. zł netto za dynamiczny film z wypowiedzią do kamery
- od 2 tys. zł netto za kilkuminutowy film z wypowiedzią do kamery podczas nagrywania większej serii filmów
Cena spotu reklamowego – podsumowanie
- Za najprostszy spot reklamowy do internetu cena może wynieść już od 5 tys. złotych netto. Najatrakcyjniejsze stawki można uzyskać przy produkcji kilku filmów za jednym razem.
- Duża część realizacji to wydatek rzędu 10-30 tys. zł netto.
- Bardziej skomplikowane formy filmowe to koszt powyżej 30 tys. złotych netto.
Jeśli chciałbyś otrzymać ofertę – napisz do nas! Następujące informacje będą pomocne:
- Opis tego jak film ma wyglądać, z opcjonalnym załączeniem linku do filmu jako wzoru
- Jaka ma być długość filmu?
- Jaki jest cel filmu?
- Gdzie film będzie wyświetlany?
- Czy ma powstać kilka wersji filmu (np. obcojęzycznych)?
Od czego zależy cena animowanego filmu reklamowego?
Cena animowanego filmu reklamowego zależy od:
- stopnia skomplikowania grafik i animacji
- wykorzystanej techninki animacji
- długości animacji promocyjnej
- poziomu kreatywności pomysłu
Duża ilość animowanych scen i postaci podnosi cenę
Jeśli animacja reklamowa jest scenką fabularną, to najczęściej pojawiają się w niej postaci przedstawione w różnych miejscach i sytuacjach. Na koszt animacji wpływa ilość występujących w niej postaci i ilość scenek. Duża ilość scenek i postaci, to duża ilość pracy dla grafika, który musi te wszystkie elementy narysować.
Zastosowana technika – 2D/3D, a wpływ na cenę
Z reguły droższe w przygotowaniu są animacje 3D, a tańsze – animacje 2D. Animacje 3D wymagają najczęściej większej mocy obliczeniowej komputera oraz więcej czasu potrzebnego na ich przygotowanie, więc jeśli zdecydujemy się na tego typu film reklamowy, cena będzie wyższa.
Długość animacji promocyjnej, a cena
Im dłuższa animacja, tym więcej pracy wymaga jej przygotowanie. Z reguły 2 razy dłuższa animacja nie oznacza aż 2 razy wyższych kosztów, jednak wzrost ceny jest dość znaczny.
Nietypowy pomysł na animację to wyższy koszt realizacji
Pomysły nie biorą się znikąd – pracuje nad nimi dział kreatywny 🙂 Jeśli potrzebujesz nietuzinkowego pomysłu, oznacza to więcej pracy dla ludzi z działu kreacji.
Najprostsze realizacje mogą bazować częściowo na gotowych materiałach – na przykład na gotowych grafikach kupowanych w sieci. Grafiki te mogą przedstawiających ludzi, obiekty, symbole i wszystkie inne elementy, których potrzebować może twoja animacja reklamowa. Większy budżet realizacji filmu pozwala na zaprojektowanie wszystkich elementów od początku, zgodnie z Twoimi precyzyjnymi wymogami.
Jak kształtuje się cennik animacji promocyjnych?
Poniżej przedstawiamy widełki cenowe. Ceny dotyczą animacji trwającej 1 minutę, z podkładem dźwiękowym, animowanymi napisami – animacji w pełni dostosowanej do emisji w internecie. Cennik jest orientacyjny. Animacje trwające 2 minuty będą o około 60% droższe od animacji 1-minutowych. Animacje 15-sekundowe będą kosztowały mniej więcej połowę kwoty za animację 1-minutową.
- Animacje oparte na gotowych szablonach animacji stockowych: od 5000 zł netto za minutę
- Animacje tworzone od początku, wykorzystujące stockowe grafiki od : 8000 zł netto za minutę
- Animacje tworzone od początku, zawierające unikalne, projektowane od początku grafiki: 10 000 zł netto za minutę