Jak ludzie widzą Twoją firmę? Czym Twoja firma wyróżnia się na rynku? Innowacyjnością? Najlepszymi ofertami? Podejściem do klienta?
Filmy korporacyjne są idealne, aby zaprezentować Twoja firmę. A dzięki temu zachęcić potencjalnych klientów, pracowników, inwestorów. Dają spojrzenie na wewnętrzne funkcjonowanie, wartości i środowisko firmy lepiej niż inne media.
Dalej dowiesz się:
- Film korporacyjny – rodzaje
- Jak sprawić by film korporacyjny był skuteczny?
- Film korporacyjny – od czego zacząć prace?
- Film korporacyjny – ile czasu trwa jego realizacja?
- Jakie korzyści dają filmy korporacyjne?
- Jaka jest cena filmu korporacyjnego?
Film korporacyjny – rodzaje
1. Filmy korporacyjne – promujące
Są narzędziem reklamowym mającym na celu promocję usług, projektu lub wydarzeń. W przeciwieństwie do tradycyjnych reklam, filmy promocyjne są skierowane konkretnie do Twojej grupy docelowej. Przybliżają działania firmy i mają na celu zapewnienie rozwiązania w obszarze potrzeb konsumentów. Promują rozpoznawalność i znajomość marki.
2. Filmy korporacyjne – wizerunkowe
Współczesny konsument nie tylko szuka świetnych produktów i usług. Chce wiedzieć, kim jest firma, jakie są jej wartości, misja, cel i co jest dla niego ważne. Filmy wizerunkowe to świetny sposób na dzielenie się tymi informacjami w emocjonalny sposób.
Dzięki kreatywnej produkcji wideo marki, wyróżnisz się i przyciągniesz uwagę docelowych odbiorców. Ta forma wykracza poza Twój produkt lub usługę i informuje odbiorców, czym jest Twoja firma i dlaczego warto jej zaufać.
3. Filmy rekrutacyjne i employer branding
Są świetnym sposobem na zaangażowanie potencjalnych kandydatów oraz przekazanie historii i misji firmy. Dają kandydatom szansę zobaczenia, kto naprawdę pracuje w Twojej firmie, a także spojrzenie od środka na środowisko pracy i kulturę firmy.
Jak sprawić by film korporacyjny był skuteczny?
1. Konkretnie określony cel filmu – przekaz musi być jasny i konkretny. Wpłynie to na lepszy odbiór i zasięg filmu.
2. Wybranie grupy docelowej – film stworzony pod konkretna grupę docelową sprawi, że będzie bardziej zrozumiały i efektywny.
3. Odwołanie się do emocji widzów – im większy wpływ emocjonalny na widza tym lepsza zapamiętywalność i większy wpływ na widza.
4. Film powinien być krótki i konkretny – by utrzymać uwagę widza, film musi być spójny i rzeczowy w odbiorze. Film powinien skupiać się maksymalnie na 2 – 3 najważniejszych tematach i nie przekraczać 4 minut.
5. Intrygujące wprowadzenie i zakończenie – ciekawe wprowadzenie pozwoli zatrzymać uwagę widza na dłużej, a odpowiednio skonstruowane zakończenie wpłynie na podjęcie działania przez widza. np. przejście na stronę firmy.
6. Odpowiednie rozpowszechnienie filmu – korzystanie z odpowiednich kanałów pomoże Twojemu filmowi dotrzeć do jak największej liczby odbiorców.
Film korporacyjny – od czego zacząć prace?
Masz za zadanie stworzyć film korporacyjny dla swojej firmy. Zastanawiasz się od czego zacząć prace? Pamiętaj, że przy tego typu realizacjach część prac leży po stronie korporacji, która planuje nagrać film.
Prace po stronie zlecającego film:
- zebranie informacji o projekcie lub firmie
- wybranie miejsca nagrań, ludzi/pracowników występujących w filmie
- przygotowanie harmonogramu prac, rezerwacja terminów osób występujących w filmie
- rezerwacja sal, przestrzeni potrzebnych do realizacji nagrań – w przypadku wykonywania nagrań w siedzibie
- wybranie ekipy realizującej film
- przekazanie ekipie: brandbooka, logotypów, czcionek, informacji do intro i outro filmu
Następnie nasza ekipa zajmuje się:
- stworzeniem scenariusza,
- wizją lokalną – czyli wyborem miejsc do nagrań, kadrów
- przekazaniem informacji odnośnie wyglądu osób występujących w filmie
- rozmowami z uczestnikami filmu – by upewnić się, że wybrane osoby dobrze wypadają przed kamerą
- organizacją i wykonaniem nagrań
- postprodukcją: wyborem lektora, muzyki, stworzeniem oprawy graficznej i montażem filmu
Film korporacyjny – ile czasu trwa jego realizacja?
Czas realizacji filmu korporacyjnego, to z reguły 4-6 tygodni. Czas te jednak może być dłuższy w przypadku bardziej skomplikowanych projektów. Duży wpływ na czas realizacji ma szybkość prac po stronie Zamawiającego, ilość szczebli decyzyjnych i dostępność terminów po stronie osób biorących udział w projekcie.
Jakie korzyści dają filmy korporacyjne?
Każda firma powinna rozwijać się i inwestować w wszechstronną strategię marketingową, aby zapewnić wzrost swojej marki. Realizacja filmów korporacyjnych to świetny wybór ponieważ:
- łączą emocjonalnie z odbiorcami, budują zaufanie
- kreują świadomości marki
- zapewnią lepsze zrozumienie działania firmy
- poprawiają wizerunek firmy
- tworzą pozytywne otoczenie biznesowe dla firmy
- promują firmę jako dobrego pracodawcę
Jaka jest cena filmu korporacyjnego?
Cena większośći filmów korporacyjnych waha się w przedziale 15-40 tys. złotych. Koszt zależy jednak od wielu czynniów takich, jak: ilość dni zdjęciowych, stopień skomplikowania nagrań, ilość lokalizacji do nagrań, ilość oprawy graficznej.
Chcesz wypromować swoją firmę? Zadzwoń +48 600453481, +48 574685331 lub napisz na office@krotkieformy.pl
Jako firma produkcyjna zajmiemy się dla Ciebie całym procesem, od kreatywnego rozwoju pomysłu aż po postprodukcję. Pracujemy tak, żeby film spełniał swój cel. Możesz liczyć na ciągły kontakt z nami i przyjemną współpracę. Dzięki temu proces będzie prosty i skuteczny, bez względu na poziom zaawansowania projektu.
Skontaktuj się z naszym zespołem tutaj i dowiedz się, dlaczego nasi klienci do nas wracają 🙂
- Poznamy Twoje potrzeby i zbierzemy niezbędne informacje.
- Doradzimy Ci wybór odpowiedniej formy filmu korporacyjnego. Oferujemy szeroki wachlarz produkcji filmowych i animacji. Tworzymy dla firm, korporacji, podmiotów publicznych. W naszej ofercie są też filmy instruktażowe, szkoleniowe, promocyjne, wizerunkowe.
- Przygotujemy kosztorys realizacji.
- Poprowadzimy Cię przez cały proces realizacji!
- Stworzymy skuteczny film korporacyjny, który pomoże Ci wypromować i zaprezentować firmę.
- Napisz do nas! Do usłyszenia!