Dalej dowiesz się:
- Ile czasu zajmuje przygotowanie filmu promocyjnego?
- Ile kosztuje filmik promocyjny?
- Jakie są rodzaje filmów promocyjnych?
- Jak przygotować skuteczny film promocyjny firmy, produktu, usługi?
- Ile czasu powinien trwać film promocyjny?
- Czy filmy promocyjne zwiększają sprzedaż?
- Gdzie publikować filmy promocyjne?
Od czego zależy skuteczność promocji z wykorzystaniem filmów? Film potrafi mocno oddziaływać na wszystkie zmysły odbiorcy, wywołując w nim różne reakcje. Odpowiednio przygotowany, nakłoni do zakupu danego produktu, usługi lub do kontaktu z promowaną firmą. Filmy promocyjne wpływają zarówno na wywoływanie u odbiorcy emocji, jak i pozwalają na zbudowanie wiarygodności marki i dotarcie do większej liczby odbiorców.
Ile czasu zajmuje przygotowanie filmu promocyjnego?
Najczęściej proces ten trwa od 2 do 5 tygodni. Natomiast czas potrzebny na realizację filmu promocyjnego zależy przede wszystkim od formy realizacji, jaką wybierzemy. Najszybsze w przygotowaniu są proste wypowiedzi do kamery, filmy promocyjne złożone ze zdjęć stockowych oraz videorelacje. Więcej czasu potrzeba na bardziej rozbudowane formy – z rozwiniętą fabułą, prezentujące złożony proces, wymagające wielu dni nagrań lub zapoznania się ze złożoną tematyką lub wymagające kreatywnej koncepcji lub dużej ilości oprawy graficznej i animacji. Więcej o czasie realizacji spotów i filmów reklamowych oraz promocyjnych dowiesz się tutaj.
Ile kosztuje filmik promocyjny?
Koszt filmu promocyjnego waha się z reguły od kilku do kilkudziesięciu tysięcy zł netto. Koszt zależy od wyboru formy, długości, stopnia skomplikowania filmu. Żeby dowiedzieć się więcej o formach filmów promocyjnych – czytaj dalej. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak kształtuje się cena różnych rodzajów filmów promocyjnych – kliknij tutaj.
Jakie są rodzaje filmów promocyjnych?
Film promocyjny może reklamować firmę, jej produkty, usługi, wydarzenie, ideę, koncepcję, projekt. Jego celem może być bezpośrednie nakłanianie do skorzystania z oferty firmy, ale też zapewnienie rozgłosu bądź edukowanie klienta. Często celem filmu może być przyciągnięcie uwagi widza i skupienie jej na określonym celu. To, jak należy promować zależy od tego, co chcemy wypromować. Poniżej podajemy kilka popularnych kategorii. Przy realizacji każdej z tych kategorii ekipa Krótkie Formy będzie pomocna!
- Film promocyjny firmy, promujący: korporację, organizację, instytucję
- Film promujący produkt
- Relacje z wydarzeń
- Animacje biznesowe
- Filmy rekrutacyjne
- Video edukacyjne
- Testimoniale
- Filmy promocyjne Instagram, Tik Tok, Facebook
- Filmy kulinarne
Film promocyjny dla firm, korporacji i instytucji publicznych
Dzięki tego rodzaju produkcjom w ciekawy sposób można przedstawić tematy biznesowe, ale także świadomie budować pozytywny wizerunek marki i zainteresować potencjalnych odbiorców. Tworząc historię za pomocą filmu, możemy podkreślić atuty firmy, zaprezentować jej politykę, strategię oraz wizję. Dowiedz się więcej o filmach promujących firmę, korporację lub organizację.
Film promujący produkt
Jeśli dysponujemy fizycznym produktem, to możemy wypromować go w formie nagrania video lub animacji. W przypadku nagrania możemy prezentować sam produkt lub produkt w użyciu, z którego korzysta bohater filmu. Wybór formy realizacji wpływa na cenę. Dowiedz się więcej o naszych filmach promujących produkt.
Film promujący wydarzenie
Do tej kategorii zaliczyliśmy zarówno filmy promujące nadchodzące wydarzenie, jak i filmy będące relacją z wcześniejszego wydarzenia.
Animacje biznesowe
Mogą przyjąć postać tzw. explainerów. Szczególnie dobrze nadają się żeby wyjaśnić przebieg procesu, który ciężko jest opisać w inny sposób.
Filmy rekrutacyjne
Są skierowane do potencjallnych kandydatów do pracy. Mają za zadanie przedstawić firmę jako dobrego pracodawcę. Mogą pokazywać dzień z życia pracownika, opowiadać o wydarzeniach firmowych, czy stanowić bardziej konwencjonalną formę „gadających głów”.
Video edukacyjne
Filmy szkoleniowe, instruktażowe, które ucząc jednocześnie pokazują wykorzystanie danego produktu, usługi. Więcej o filmach szkoleniowych i instruktażowych dowiesz się tutaj.
Testimoniale
Są to filmy w formie krótkich wypowiedzi do kamery. Do kamery wypowiadają się osoby, które wypowiadają swoje opinie na temat firmy, produktu bądź usługi. Poprzez swoją wypowiedź nadają wiarygodności, zwiększając zaufanie potencjalnego klienta do danej marki. Testimoniale to po prostu rekomendacja danego produktu lub określonej usługi w formie video.
Film promocyjny na Instagram, Tik Tok, Facebook
Filmy promocyjne dedykowane pod social media, czyli Tik Tok, Instagram, Facebook, LinkedIn charakteryzują się kilkoma cechami. Są krótkie – z reguły do 30 sekund i dopracowane do oglądania na urządzeniach mobilnych. Oznacza to, że często są nagrywane w formiacie pionowym (9:16, 4:5) lub kwadratowym (1:1). Mają też zazwyczaj duże napisy i najczęściej nie mają narracji lektora, tylko sam podkład muzyczny.
Filmy promocyjne kulinarne
Mogą to być filmy typu live-cooking prezentujące gotowanie na żywo lub też skróty prezentujące przygotowanie danego posiłku czy prezentujące urządzenie do gotowania.
Jak przygotować skuteczny film promocyjny firmy, produktu, usługi?
Poniższe kroki prezentują prace, które należy podjąć przygotowując się i realizując film promocyjny. Nasza ekipa Krótkie Formy może pomóc Ci w całym procesie!
Krok 1. : zastanów się nad celem filmu
Odpowiedz sobie na pytanie – dlaczego potrzebujesz tego filmu? Jaki cel chcesz dzięki niemu osiągnąść? Czy chciałbyś zwiększyć sprzedaż, zwiększyć rozpoznawalność marki, wyedukować swojego klienta, czy może cel jest jeszcze inny? Jakie powinno być wzorcowe zachowanie widza po zobaczeniu twojego filmu?
Krok 2. : poznaj grupę docelową
Kim są twoi klienci? W jakim są wieku, ile zarabiają, jakiej są płci, gdzie meszkają, jakie mają zainteresowania, jaki prowadzą styl życia? W oparciu o te odpowiedzi będziesz mógł później przygotować odpowiedni komunikat. Wskazując grupę docelową, do której ma dotrzeć promocja, łatwiej można przygotować i dostosować komunikat zawarty w filmie. Film promocyjny nie może być skierowany do wszystkich, ponieważ nie wzbudzi zainteresowania w żadnej z grup odbiorców i tym samym nie przyniesie spodziewanych efektów. Najlepiej jeśli historia będzie skierowana do osób, które faktycznie mogą być zainteresowane prezentowaną tematyką.
Krok 3. : zastanów się nad komunikatem
Znając cel filmu i grupę docelową będziesz mógł stworzyć spójny komunikat. Zaplanuj teraz jaką wiadomość chciałbyś przekazać swojej grupie docelowej. Pomyśl jaką reakcję chciałbyś wywołać po zobaczeniu filmu.
Krok 4. : opracuj scenariusz
Wiedząc już co i komu chcesz powiedzieć – przygotuj scenariusz. Scenariusz będzie stanowił podstawę do dalszych prac. Za pomocą scenariusza powinieneś opowiedzieć historię oraz rozpisać poszczególne sceny. Skup się na zainteresowaniu widza, a nie na samych faktach. Pamiętaj o platformie na jaką kierujesz film oraz o tym, żeby zawrzeć Call to Action.
Krok 5. : wykonaj nagrania zgodnie ze scenariuszem
Krok 6. : wybierz muzykę i nagraj głos lektora
Krok 7. : stwórz oprawę graficzną
Czasami przygotowanie oprawy graficznej nie jest konieczne. Z reguły jednak film powinien zawierać chociaż: krótką planszę na początku i na końcu i animowane napisy, które będą podpisywały mówiące osoby lub podkreślały najważniejsze elementy przekazu.
Krok 8. : połącz wszystkie elementy razem
Ten etap ma duży wpływ na końcowy charakter, atmosferę i odbiór filmu. Poprzez odpowiedni dobór muzyki, głosu lektora, ujęć, oprawy graficznej możesz wywołać odpowiednie emocje u widza. Więcej o edycji filmów dowiesz się tutaj.
Ile czasu powinien trwać film promocyjny?
Zazwyczaj filmy promocyjne produkowane do internetu mają długość między 30, a 120 sekund. Filmy o długości powyżej 2 minut mają problem z utrzymaniem uwagi widza.
Długość filmu promocyjnego, a miejsca jego wyświetlania
Długość filmu zależy od wielu czynników. Po pierwsze istotne jest to, gdzie film będzie wyświetlany – czy to będzie w social mediach, na YT, an stronie www, czy może w innym miejscu. Filmy kierowane na social media i na landing page kampanii, czy na górę strony www powinny być krtósze.
Długość filmu promocyjnego, a konkurowanie o uwagę widza
Często wystarcza Ważne jest też to, czy będzie konkurował o uwagę widza z innymi elementami przekazu. Jeśli będzie konkurował o uwagę – powinien być krótszy i mieć bardziej zwięzły przekaz skierowany bezpośrednio do widza i odpowiadający na jego potrzeby. W innym wypadku – może mieć bardziej informacyjny charakter.
Długość filmu promocyjnego, a złożoność prezentowanego tematu
Przy decydowaniu o długości filmu ważne jest to, jak złożony jest temat, który chcemy widzowi przedstawić oraz to czy widz będzie w ogóle zainteresowany poruszanym przez nas tematem. Im bardziej będzie zainteresowany – tym dłuższy może być film. Również im bardziej skomplikowany jest omawiany promblem, tym film może być dłuższy.
Czy filmy promocyjne zwiększają sprzedaż?
Stworzenie filmu jest jednym z najskuteczniejszych działań promocyjnych. Ruchome obrazy są znacznie łatwiejsze w odbiorze niż słowo pisane lub billboardy. W zależności od celów, do osiągnięcia jakich produkcja ma się przyczynić, film promocyjny może wspomagać sprzedaż lub osiągać inne cale – np zwięszkać świadomość marki, co później pośrednio przekłada się na wzrost sprzedaży.
Gdzie publikować filmy promocyjne?
Media społecznościowe: Instagram, TikTok, Facebook
Publikacje w mediach społecznościowych dają duże możliwości w zakresie promocji. Możemy precyzyjnie targetować przekaz do konkretnej grupy docelowej. Filmy mogą się rozprzestrzeniać drogą viralową i dzięki ruchowi organicznemu – np poprzez komentowanie. Natomiast najbardziej skuteczne i generujące ruch jest oczywiście prowadzenie płątnych kampanii. Kampanie na Instagram, Facebook, TikTok generują bardzo dobre zwroty ROI, pozwalając tanio dotrzeć do dokładnie określonej grupy odbiorców.
Youtube
Na Youtube filmy promocyjne można wyświetlać na różne sposoby. Po pierwsze – można budować tu swój kanał generując ruch organicznie. Po drugie – można prowadzić płatne kampanie reklamowe, np. w formie krótkich reklam pomijalnych lub niepomijalnych wyświetlających się przed innymi filmami. Po trzecie – platforma stanowi dobyr hosting do umieszczania filmów w innych miejscach w internecie – na stronach internetowych firmy lub Landing Page kampanii.
Strona internetowa
Poza portalami społecznościowymi, produkcje promocyjne często umieszczane są na oficjalnych stronach internetowych firm czy instytucji, fundacji lub organizacji propagujących różnego rodzaju inicjatywy.
Telewizja internetowa
Filmy promocyjne mogą pełnić rolę spotów reklamowych wyświetlanych w internetowych odpowiednikach mediów tradycyjnych takich jak VOD.
Targi branżowe i prezentacje
Filmy promocyjne wykorzystujemy również podczas prezentacji, targów branżowych czy konferencji, wyraźnie podkreślając obecność firmy na rynku, a przy okazji budując nie tylko jej pozytywny wizerunek, ale także tworząc odpowiednią renomę w biznesie. Przy produkcjach wykorzystywanych na targach nie jest potrzebny dźwięk, natomiast ważne są duże i czytelne napisy.
Interesuje Cię produkcja filmów promocyjnych?
Koniecznie napisz do nas : office@krotkieformy.pl Skontaktujemy się z Tobą, doradzimy najlepszą formę realizacji i przygotujemy niezobowiązującą ofertę. Do usłyszenia!