• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
krótkie formy

KrótkieFormy

  • Produkcja filmowa
  • Czas realizacji
  • Filmy cennik
  • Oferta
    • Filmy reklamowe
    • Filmy produktowe
    • Filmy promocyjne
    • Animacje reklamowe
    • Transmisje wydarzeń
    • Filmy korporacyjne
    • Filmy wizerunkowe
    • Video marketing
    • Filmy instruktażowe
    • Edycja video
    • Unboxing
  • Blog
  • O nas
  • Kontakt

Filmy wizerunkowe – dla kogo, dlaczego i jak je tworzyć?

Czym właściwie jest film wizerunkowy?

To materiał video lub animacja, dzięki której zrobisz dobre wrażenie na swoich odbiorcach. W ten sposób zadbasz o lepsze postrzeganie firmy, produktu, usługi, czy realizowanego projektu.

To audiowizualna wizytówka firmy, multimedialny odpowiednik zakładki „o nas”. Stanowi jeden z kluczowych elementów video marketingu i nowoczesnych strategii PR. Służy prezentacji instytucji lub firmy, jej misji, celu, historii lub konkretnego projektu / przedsięwzięcia.

Obecnie to jedno z najlepszych narzędzi, aby tworzyć efektywny przekaz PR-owy, skierowany do klientów, partnerów biznesowych czy pracowników.

Dalej dowiesz się:

  • Filmy wizerunkowe – dla kogo będą przydatnym narzędziem?
  • Dlaczego warto mieć własny film wizerunkowy?
  • Jak tworzyć skuteczne filmy wizerunkowe? Kluczowe elementy.
  • Wszystko jasne – i co dalej?

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress


Animacja na targi

Prezentacja firmy z branży automatyki przemysłowej


Ministerstwo Dobrego Mydła & RAJA


Film reklamowy rozwój inwestycji 10-lecie PZFD

Film promocyjny marki

Sayoga

Film promocyjny marki

relacje z eventów

Po prostu energia

Film reklamowy

film reklamowy Warszawa

Le Petite Grande Maison


Polskie Linie Kolejowe Film Promocyjny

film promocyjny, reklamowy typu employer-branding Warszawa

Nest Bank

Film promocyjny

prezentacja video, multimedialna

Polonia Palace

Video Promocyjne Hotelu

videorelacje z warsztatów

CJR Wind

Film korporacyjny

film szkoleniowy

PFR

videowizytówka

Zymetric

Videowizytówka

Różnorodne wykorzystanie filmów wizerunkowcyh
Filmy wizerunkowe to efektywne narzędzie dla różnych mediów

Filmy wizerunkowe – dla kogo będą przydatnym narzędziem?

Dla chcących ocieplić wizerunek

Dobry film wizerunkowy przyda się każdemu, kto chce budzić pozytywne skojarzenia ze swoją działalnością. To dobry pomysł dla firm i instytucji, które nie miały nigdy problemów z wizerunkiem – wtedy film ma służyć po prostu jego ociepleniu. W końcu, nie ma czegoś takiego jak zbyt dobry wizerunek!

Ale spot wizerunkowy to też szansa dla firm lub instytucji o nadszarpniętej reputacji na zaprezentowanie się w lepszym świetle. Przyda się także tym, których działalność wywołuje problemy w relacjach z otoczeniem biznesowym. Mogą to być na przykład instytucje, które nie mają dobrej opinii wśród okolicznych mieszkańców, firmy które miały PR-ową wpadkę lub te, których decyzje wywołują kontrowersje.

Dla działów HR

Firma to po prostu grupa ludzi. Ważne, żeby stanowili zgraną grupę zdolnych jednostek. Dobrze zrealizowany film wizerunkowy to as w rękawie działów HR szukających wybitnych specjalistów w branży. Filmy wizerunkowe coraz częściej przybierają charakter employer-brandingowy. Pomagają przedstawić firmę jako atrakcyjnego pracodawcę i zachęcić do pracy najlepszych specjalistów!

Dla przechodzących rebranding

Na takiej produkcji mogą skorzystać firmy, które chcą odświeżyć swoją markę, dotrzeć do nowego targetu lub pokolenia odbiorców. Film wizerunkowy pomoże odciąć się od istniejącego wizerunku firmy i stworzyć nowy image w oczach klientów.

Wreszcie – jest to niezbędne narzędzie dla firm po fuzjach i przejęciach. Narzędzie używane wtedy, kiedy powstają nowe marki lub istniejące marki zmieniają wizerunek i identyfikację wizualną. Takie zmiany wymagają ugruntowania nowego wizerunku w oczach klientów.

Dlaczego warto mieć własny film wizerunkowy?

To żadna tajemnica, że trzeba dbać o pozytywny obraz swojej działalności. Musisz dobrze wypaść w oczach klientów, kontrahentów, szeroko pojętego otoczenia biznesowego – w tym także lokalnych mieszkańców czy ogółu społeczeństwa. Korzystne zaprezentowanie się szerokiemu odbiorcy przełoży się na obroty i zyski.

Filmy wizerunkowe przekładają się na sprzedaż
Dbanie o wizerunek to dobre relacje z otoczeniem, co przekłada się na na wyniki finansowe

Zyskanie zaufania

Ważnym elementem zyskania zaufania jest pokazanie firmy od środka – jej standardów, procesów, codziennego działania. Dlatego dużą część siły filmów wizerunkowych stanowią wypowiedzi prawdziwych ludzi. Mogą to być wypowiedzi zadowolonych pracowników, członków zarządu, ale także usatysfakcjonowanych klientów. Takie wypowiedzi nazywamy testimonialami. Mają wzbudzić zaufanie do firmy u potencjalnego odbiorcy. Większe zaufanie przekłada się bezpośrednio na łatwiejsze konwersje potencjalnych klientów i większe zyski.

Dotarcie do szerszej puli odbiorców

Wideo wizerunkowe pozwala zwiększyć popularność i rozpoznawalność marki czy firmowego projektu. Oprócz tego, pomaga generować większy ruch w internecie. Przykuwa uwagę tych osób, które dotąd przechodziły obok Twoich usług obojętnie. Pamiętaj, że więcej konsumentów przyjmie Twój przekaz w formie atrakcyjnego filmu niż bloku słów, nawet jeśli jest to świetnie napisany tekst. Taka forma przekazu jest w dzisiejszych czasach łatwiej i chętniej przyswajana.

Trwałe zapadnięcie w pamięć

Wzbudzenie pozytywnych skojarzeń to nie wszystko – musisz zadbać o to, aby zostały z odbiorcą na długo. Film angażuje odbiorcę mocniej niż tekst. Wideo wymusza skupienie uwagi zarówno na przekazie werbalnym, jak i na obrazie i dźwiękach. To angażuje obie półkule mózgu, co przekłada się na lepsze zapamiętanie treści.

Dodatkowo, forma filmu może wywoływać pożądane emocje poprzez odpowiednią muzykę, głos lektora, narrację. To jeszcze lepiej wspomaga proces zapamiętywania przekazu! Jeśli Twoja wiadomość zapisze się w pamięci odbiorcy, to masz większą szansę, że będzie chętniej sięgał po usługi Twojej marki.

Jak tworzyć skuteczne filmy wizerunkowe? Kluczowe elementy.

Skupienie na konkretach

Nie możesz tracić z oczu celu całego przedsięwzięcia! Pamiętaj, czemu ma służyć to video. Skup się na budowaniu pozytywnego wizerunku poprzez pokazanie mocnych stron Twojej firmy i pozytywnych aspektów Twojej działalności. Twój przekaz powinien być krótki i konkretny. Długość filmu nie powinna przekraczać 2 minut, a uwagę widza trzeba przyciągnąć już w pierwszych kilku sekundach.

Sympatycznie i wiarygodnie

Ważne, aby zaprezentować się szczerze i przejrzyście – zwłaszcza teraz, gdy coraz więcej mówi się o etyce i społecznej odpowiedzialności biznesu. Abyś wzbudził zaufanie i budował pozytywne skojarzenia z marką, podkreślaj swoje realne atuty. Mów o wszystkich swoich cechach językiem korzyści. Zawsze zachowuj przy tym autentyczność.

Wyważony charakter

Przekaz powinien być charakterystyczny, ale zarazem subtelny, nienachalny. Nie możesz przesadzić z obrandowaniem, dynamiką, agresywną kolorystyką czy nadmiernym humorem. Wtedy Twój przekaz może stracić na wiarygodności. Dobrze sprawdzi się spokojny głos lektora, klarowna narracja oraz dopasowany do całości podkład muzyczny.

Wszystko jasne – i co dalej?

Już wiesz, że chcesz stworzyć dla swojej marki dobry film wizerunkowy, ale musisz mieć pewność, że będzie to udana produkcja? Oferujemy kompleksową realizację od A do Z: włącznie ze wsparciem merytorycznym, procesem kreatywnym i dbałością o stronę techniczną.

Spot wizerunkowy musi wyglądać profesjonalnie, więc warto zainwestować w dobry efekt. Tworzymy filmy skrojone na miarę – również na miarę budżetu. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o tym, co wpływa na budżet filmu, przeczytaj nasz artykuł. Jeśli chcesz przygotować swój film wizerunkowy – przejdź do zakładki kontakt, żeby uzyskać ofertę!

facebook

Vivid Ventures sp. z o.o.

ul. Mickiewicza 27/23, 01-562 Warszawa, NIP 5253016809, REGON 529628677

office@krotkieformy.pl tel: 600 453 481

Krótkie Formy - produkcja filmowa, postprodukcja, video marketing.

Warszawa 2015 - 2025©

  • Film produkcja
  • Filmy reklamowe cena
  • Film reklamowy
  • Reklama produktu
  • Filmik promocyjny
  • Film wizerunkowy
  • Reklama firmy
  • Film szkoleniowy
  • Animowane reklamy
  • Marketing video
  • Obróbka filmów
  • Spot reklamowy