W Krótkich Formach tworzymy od podstaw filmy reklamowe dla firm, korporacji i instytucji publicznych. Z tej strony dowiesz się, jak wyglądają nasze produkcje, ile czasu trwa i ile kosztuje realizacja filmu reklamowego, jakie są rodzaje filmów reklamowych oraz co powoduje, że film reklamowy odniesie sukces! Zaczynajmy!
- Ile kosztuje film reklamowy?
- Film reklamowy. Ile czasu trwa realizacja?
- Jak powstają filmy reklamowe?
- Filmy reklamowe — jakie są ich rodzaje?
- Jakie cechy ma dobry film reklamowy?
- Co sprawia, że film reklamowy odniesie sukces? Poznaj nasz subiektywny ranking Krótkich Formy!
- Chcesz przygotować film reklamowy? Zadzwoń 600 453 481 lub napisz na office@krotkieformy.pl
Ile kosztuje krótki film reklamowy?
Koszt zależy od wielu czynników. Pierwsza rzecz to kwestia czy tworzymy animację, czy video. W przypadku video wpływ na koszty ma ilość aktorów, ilość miejsc nagrań, stopień skomplikowania scenariusza, postprodukcja. Można przyjąć, że, żeby stworzyć najprostszy krótki film reklamowy, który wykorzystamy w internecie, należy mieć budżet przynajmniej 5 tys. zł. Wysokobudżetowe reklamy telewizyjne mogą kosztować powyżej 500 tys. zł. Dowiedz się więcej, co wpływa na kształtowanie się kosztów filmów reklamowych.
Film reklamowy. Ile czasu trwa realizacja?
Realizacje prostego filmu reklamowego trwa z reguły przynajmniej 2-3 tygodnie. Bardziej rozbudowane realizacje zajmują nawet 2 miesiące. Czas realizacji jest mocno uzależniony od rodzaju i formy filmu. Poznaj dokładniej przebieg procesu produkcji filmowej i czas potrzebny na wykonanie filmu reklamowego.
Jak powstają filmy reklamowe?
Filmy reklamowe. Jak wygląda proces produkcji ?
Konsultacje
Badamy potrzeby klienta. Ustalamy dlaczego tworzymy film oraz jaki efekt chcemy osiągnąć.
Preprodukcja
Tworzymy koncepcję filmu i scenariusz. Wybieramy miejsce nagrań. Prowadzimy casting na aktorów lub szukamy materiałów stockowych do wykorzystania w filmie.
Produkcja i postprodukcja
Tworzymy nagrania, przygotowujemy oprawę graficzną i animacje. Nagrywamy głos lektora. Wybieramy podkład dźwiękowy i tworzymy finalny montaż filmu.
Filmy reklamowe — nasza oferta. Poznaj dostępne formy i orientacyjne koszty.
W naszej ofercie znajdziesz filmy reklamowe wykonywane za pomocą różnych technik. Jaki rodzaj realizacji wybrać dla siebie? Poznaj korzyści różnych form reklamy oraz przybliżone koszty netto.
Film produktowy – koszty
Przykładowe koszty filmów produktowych:
- nagrania bez modelki serii filmów: od 2500 zł / film
- nagrania z modelką serii filmów: od 5000 zł / film
To forma, która jest często tańsza w realizacji od filmów reklamowych angażujących kilku aktorów. Dlatego coraz częściej sięga się po nią przy niskobudżetowych realizacjach do internetu. Jej zaletą jest to, że możemy łatwo zaprezentować dowolne zagadnienie. Jedynym ograniczeniem jest nasza wyobraźnia!
Dowiedz się więcej o filmach produktowych, które są w ofercie agencji Krótkie Formy.
Animacja reklamowa produktu – koszty
Przykładowe koszty animacji reklamowych:
- Prosta animacja trwająca 15 sekund: od 5000 zł
- Skomplikowana animacja trwająca 30 sekund: od 15 000 zł
Animacja reklamowa produktu jest prostą i tanią w realizacji formą. Prezentujemy produkt w dowolny sposób. Ograniczeniem jest tutaj tylko wyobraźnia! :)
Dowiedz się więcej na temat naszej oferty animacji reklamowych.
Animacja reklamowa może prezentować produkt, bądź dowolną, abstrakcyjną historyjkę. Ograniczeniem jest wyobraźnia.
Film reklamowy złożony z materiałów stockowych – koszty
Przykładowe koszty filmów reklamowych wykorzystujących materiały stockowe:
- Prosty film trwający 30 sekund: od 6000 zł
- Film z elementami animowanymi trwający 60 sekund: od 9000 zł
“Dobra forma dla niewielkiego budżetu”
To kolejna forma reklamy, która szturmem zdobywa rynek w internecie. Dlaczego? Powodem jest niski koszt realizacji i duża dostępność materiałów stockowych. Ze względu na niskie koszty, coraz częściej sięgają po nią małe firmy.
Film reklamowy przygotowany z materiałów stockowych dobrze sprawdzi się, kiedy chcemy omówić jakiś problem lub zjawisko. Będzie też dobry w sytuacji, gdy chcemy oddziaływać na emocje widza.
Ta formuła nie sprawdzi się jednak w przypadku kiedy potrzebujemy dokładnie zaprezentować działanie produktu. Z takim wideo nie możemy też bezkompromisowo trzymać się sztywnych ustaleń przyjętych w scenariuszu. Korzystając z materiałów stockowych czasami trzeba iść na ustępstwa. Nie zawsze znajdziemy filmy lub zdjęcia, które w 100% dopasują się do naszej historii.
Powyżej film, który zrealizowaliśmy dla szwedzkiej firmy sprzątającej. Nawet niewielkie firmy stać na filmy stockowe.
Scenka pokazująca fragment z życia – koszty
To przedstawienie produktu w realistycznych, życiowych warunkach. Odwołuje się do codziennych doświadczeń każdego z nas. Na przykład — samochód można pokazać w drodze do pracy, a obuwie sportowe korzystnie jest zaprezentować na nogach biegacza, w trakcie codziennego treningu.
Przykładowe koszty realizacji filmu reklamowego z aktorami:
- Scenka z dwoma aktorami, nagrania w studio, 30 sekund: od 20 000 zł
- Scenka z trzema aktorami w 2 lokacjach ze scenografią, 30 sekund: od 60 000 zł
Film kulinarny – koszty
Pobudza apetyt i oddziałuje na emocje widza! Taki sposób prezentacji pomaga na dłużej zapaść w pamięć! :)
Przykładowe koszty realizacji:
- Film kulinarny typu live cooking długości 2-5 minut prezentujący gotowanie 2 osób: od 7 000 zł + koszt aktorów
- Film prezentujący proces gotowania (zbliżenia na produkt, dłonie, proces gotowania): od 6000 zł
Film reklamowy prezentujący charakterystyczne cechy produktu
Mówimy o produkcie przez pryzmat jego szczególnych cech. Pokazujemy to, co wyróżnia produkt na tle konkurencji, pozwala podkreślić jego wyjątkowość i przewagę. Mogą to być takie cechy, nad którymi nikt dotychczas się nie zastanawiał. Ta suszarka (lub, równie dobrze, filiżanka czy parasolka) nie tylko jest dobrej jakości. Świetnie spełnia swoje zadanie i wyjątkowo dobrze leży w ręku.
Krótki film reklamowy może prezentować tylko jedną wybraną cechę urządzenia. Taki materiał może być częścią większej serii filmów. Tak, jak w tym przykładzie wyprodukowanym dla Sam Cook przez nasz team Krótkie Formy.
Testimonial – koszty
Ten typ reklamy bazuje na wypowiedziach ludzi, którzy rekomendują nasz produkt. Może to być zwykły użytkownik, z którym utożsamia się widz, lub znany celebryta, którego wybór konsument będzie chciał naśladować. Czasem wybierany jest też bohater historyczny, który pasuje do naszego produktu. Innym razem wybierana jest animowana postać, powołana do życia specjalnie, aby być twarzą naszej marki. Zaletą testimonialu jest podniesienie zaufania do reklamowanego produktu.
Przykładowe koszty realizacji:
- Testimonial 60 sekund, w którym wypowiada się 1 aktor w warunkach studyjnych: od 10 000 zł
- Testimonial 60 sekund, w którym wypowiada się osoba opłacona przez klienta, wypowiedź w warunkach studyjnych lub w biurze: od 5000 zł
Testimoniale nadają się świetnie do podniesienia wiarygodności firmy lub instytucji. Powyżej przygotowany przez nas film dla Szwajcarskiego Uniwersytetu Les Roches.
Szybkie migawki
Ta formuła opiera się na scenkach z życia, przy czym są one krótkie i niezwiązane ze sobą. Dobrze pokazują to, jak nasz produkt może sprawdzić się w rozmaitych okolicznościach. Chcesz wypromować chusteczki higieniczne? Pokaż, jak przydają się na wzruszającym filmie, przy małym dziecku radośnie jedzącym zupkę.. Przedstaw jak szybko pomogą poprawić makijaż lub zapanować nad rozlaną kawą!
Rozwiązanie problemu
Ten rodzaj spotów polega na demonstracji problemów. Ukazuje trudności, lub nieprzyjemne sytuacje, dla których nasz produkt jest rozwiązaniem. Wiecznie niedomyte naczynia? Ten kłopot rozwiążą tabletki do zmywarki. Ulubione buty obcierają? Wypróbuj nowe plastry. Sucha skóra dłoni? Nasz krem pozwoli o tym zapomnieć itd.
Billboard sponsorski – koszty
Najczęściej jest to krótki film reklamowy o długości 8 sekund w formie informacji o sponsorze połączonej z prezentacją produktu. Prezentacja produktu często wzbogacona jest o krótką animację i oczywiście duży branding sponsora.
Przykładowe koszty realizacji billboardu sponsorskiego:
- Billboard sponsorski 8 sekund: od 5000 zł
Kontrast
Ta forma bazuje na kontrastowych zestawieniach — często porównujących podobne produkty. Takie porównanie można przedstawić w formie podzielonego ekranu — po lewej stronie produkt konkurencji, a po prawej — nasz produkt. Sięgnijmy po owocowy napój. Dwa podobne opakowania — nasz produkt i konkurencji. Podobne ceny i smak w teorii ten sam — ale to orzeźwienie i zawartość witamin naprawdę robią różnicę!
Metafora
Tworząc krótki film reklamowy można posługiwać się symbolizmem, skojarzeniami oraz przenośniami. Są one przydatne wtedy, gdy okoliczności stosowania produktu nie są łatwe do wizualnego przedstawienia. Bohater z trudem łapie równowagę na rozkołysanej łodzi. Wokół szaleje sztorm, biją pioruny. Spomiędzy fal wyskakują piranie. Ale na szczęście, pod ręką mamy te sprawdzone ziołowe tabletki. Niebo się rozpogadza, a łódź bezpiecznie dobija do brzegu.
Styl życia związany z produktem
Większość ludzi dzieli pewne plany, marzenia, ambicje. Pokazujemy produkt tak, aby kojarzył się z pożądanym stylem życia. W ten sposób przedstawiamykorzystanie z produktu w celupozytywnego wyobrażenia konsumenta. Wyobrażenia o sobie, swoim życiu, swojej przyszłości. W tym zabiegu pomocne może być wspomniane wyżej zaangażowanie znanej osoby. Dobry rozwiązaniem jest też stworzenie inspirującej, pozytywnej postaci, która używa Twojego produktu.
Jakie cechy ma dobry film reklamowy?
Pamiętaj, że reklama ma sprzedać Reklama, niezależnie od rodzaju i technik realizacji, ma przede wszystkim skutecznie wypromować produkt. Jest kilka takich elementów, które warto zawrzeć się w spocie każdego typu. Poniżej prezentujemy nasz ranking. Zebraliśmy 10 najważniejszych cech dobrego filmu reklamowego uszeregowanych w kolejności rosnącej.
Co sprawia, że film reklamowy odniesie sukces? Poznaj nasz subiektywny ranking Krótkich Formy!
Co sprawia, że film reklamowy sprzeda Twój produkt lub usługę? Jest kilka elementów, które decydują o jego sukcesie! Poznaj nasz ranking Krótkie Formy !
Miejsce 10. Oświetlenie i set design
Set design to scenografia i kostiumy, czyli wszystkie elementy pojawiające się w kadrze obok reklamowanego produktu.
Produkt w reklamie musi być dobrze wyeksponowany na tle innych elementów. Kolorystyka scenografii i kostiumów jest z reguły pastelowa, w miarę jednolita i mało kontrastująca. Ważne żeby nie odciągać wzroku widza od reklamowanego produktu.
Oświetlenie natomiast to druga obok kolorystyki najważniejsza składowa. Mocno wpływa na stronę wizualną filmu reklamowego.
Miejsce 9. Szczegółowe przygotowania
“Scenarzysta i ja planujemy cały scenariusz w najdrobniejszych szczegółach i kiedy jest gotowy, pozostaje tylko nakręcić film.”
A. Hitchcock
Na preprodukcję, czyli przygotowania do filmu reklamowego składa się: stworzenie koncepcji kreatywnej, stylu reklamy, napisanie scenariusza, wybór miejsc nagrań, wybór aktorów. Dokładne przygotowania na tym etapie przekładają się na udaną realizację. Tymi oraz innymi elementami produkcji filmów reklamowych zajmuje się nasz zespół Krótkie Formy.
Miejsce 8. Emocje w filmie reklamowym
Stwórz prosty przekaz reklamowy, ale nacechowany emocjonalnie. Poprzez reklamę powinieneś połączyć się emocjonalnie z Twoim widzem.
Reklama często wykorzystuje pozytywne emocje takie jak: śmiech, radość, ekscytacja. Przekaz pełen emocji jest lepiej zapamiętywany przez widza. Ma także większą szansę wywołać jego reakcję — odwiedzenie strony, zakup produktu itp.
Miejsce 7. Widoczna marka i produkt
Pamiętaj, że widz musi zapamiętać Twoja markę. Dlatego logo i reklamowany produkt powinny być widoczne już nawet na początku filmu reklamowego. Sam produkt można wyeksponowany np. poprzez dużą ilość zbliżeń i packshotów.
Miejsce 6. Personalizowany przekaz filmu reklamowego
Nadejście Internetu zmieniło rynek reklamowy. Pozwoliło na bardzo dokładne kierowanie filmu reklamowego do określonej grupy odbiorców. Kluczem do sukcesu jest poznanie grupy docelową i zrozumienie jej potrzeby.
Miejsce 5. Reklama istotna dla widza
Przekaz reklamy powinien być dobrze skrojony pod określonego widza. To jednak nie wszystko. Powinien też być wyświetlany w czasie i w okolicznościach, w których widz będzie gotowy go obejrzeć. Najlepiej wtedy, kiedy reklama, przynosi widzowi wymierną korzyść.
Na przykład reklama butów powinna wyświetlać się, wtedy kiedy klient jest w trakcie szukania butów. Nie w trakcie pracy. Wtedy taka reklama nie będzie traktowana jako spam.
Miejsce 4. Zdecydowane Call to Action
Call to action to wezwanie widza do działania. Zastanów się nad tym, do czego chcesz przekonać swojego widza oraz w jaki sposób i w jakich miejscach umieścić Call to Action.
Wezwanie do działania może być w formie przycisku, linku lub hasztagu. Typowym miejscem na jego umieszczenie jest końcówka filmu reklamowego. Może ona odsyłać np. do wejścia na stronę internetową, do zobaczenia karty produktu, do zakupu produktu itp. Dobrze wykorzystane Call To Action zwiększa chęć zakupu i współczynnik poleceń marki.
…To był przykład call to action! :)
Miejsce 3. Ekipa realizacyjna z doświadczeniem
Nawet najlepszy pomysł może nie zadziałać, jeśli nie zostanie w odpowiedni sposób zaprezentowany.
Pamiętaj, że słaby film reklamowy może nie zapewnić odpowiednich wyników sprzedażowych i wpłynąć na konieczność znacznego zwiększenia budżetu na płatną reklamę.
Szukasz firmy z dużym doświadczeniem zajmującej się produkcją filmów reklamowych? Dowiedz się, jak możemy Ci pomóc!
Miejsce 2. Pomysł na reklamę wywołujący buzz w sieci
Oryginalny, niekonwencjonalny pomysł zachęci widzów do organicznego rozsyłania linków. To z kolei to zwiększy jej zasięgi i przełoży się na sprzedaż. Pomysł należy przełożyć na scenariusz. Najłatwiej zacząć tworzyć od opracowania narracji (dźwięku) i od tego zacząć budowanie historii. Dobra, nawet klasyczna historia jest chętniej oglądana i ułatwia zapamiętanie reklamy.
Miejsce 1. Autentyczność
Widzowie przywiązują coraz większą uwagę do autentycznego przekazu. Z tego powodu autentyczne reklamy lepiej działają, bo starają się pomóc i rozwiązać realny problem, a nie naciągnąć widza! To z kolei jest często odbierane i doceniane przez widza! W konsekwencji – przekłada się to na lepsze oddziaływanie na klienta. Dlatego pamiętaj, żeby przekaz reklamowy był autentyczny – mówił prawdę o produkcie i był zgodny z wartościami firmy i marki!
Chcesz przygotować krótki film reklamowy?
Zadzwoń +48 600 453 481 lub napisz na office@krotkieformy.pl
- Poznamy Twoje potrzeby i zbierzemy niezbędne informacje
- Doradzimy Ci wybór odpowiedniej formy filmu reklamowego. Oferujemy szeroki wachlarz produkcji filmowych i animacji. Tworzymy dla firm, korporacji, podmiotów publicznych. W naszej ofercie są też filmy instruktażowe, szkoleniowe, promocyjne, wizerunkowe.
- Przygotujemy kosztorys realizacji
- Poprowadzimy Cię przez cały proces realizacji!
- Stworzymy skuteczny film reklamowy, który rozwiąże Twój problem i pomoże Ci zwiększyć sprzedaż lub wypromować firmę.
- Napisz do nas! Do usłyszenia!