Filmy promocyjne - efektowna produkcja i profesjonalny montaż wideo, gwarancją sukcesu Twojej marki

Dynamicznie zmieniająca się branża, jaką jest reklama, wymaga wykorzystania nowoczesnych narzędzi marketingowym, a takimi z pewnością są filmy promocyjne, dzięki którym możliwe jest odpowiednie zaprezentowanie firmy, usługi czy produktu, miejsca lub inicjatywy. Skuteczność promocji z wykorzystaniem filmów, związana jest z wieloma czynnikami. Przede wszystkim, jak powszechnie wiadomo, film zdecydowanie bardziej oddziałuje na odbiorcę, wywołując w nim różne reakcje. Odpowiednio przygotowany film nakłoni, np. do zakupu danego produktu czy usługi lub kontaktu z promowaną firmą. Filmy promocyjne wpływają zarówno na wywoływanie u odbiorcy emocji, jak i pozwalają na zbudowanie wiarygodności marki. To właśnie ostatnia z wymienionych cech jest tą, która stanowi cel większości przedsiębiorców. Zaletą promocji w postaci filmu jest również dotarcie do większej liczby odbiorców, co możliwe jest poprzez publikację filmu promocyjnego w sieci. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się na taką formę promocji.

filmy promocyjne wykonane dla PKP PLK

Filmy promocyjne angażują odbiorców emocjonalnie i wpływają na wizerunek mark

Produkcja filmów promocyjnych

Choć filmy promocyjne cieszą się rosnącą popularnością, to jednak wyprodukowanie filmu, który w znaczący sposób wpłynie na osiągnięcie zamierzonego celu, nie należy do łatwych zadań, co wiążę się również z dużą konkurencją w branży reklamowej. Kluczem do sukcesu filmu promocyjnego jest oczywiście pomysł, jednak bez odpowiedniej realizacji, nawet najlepszy nie przyczyni się do skutecznej promocji. W tym miejscu warto zadać sobie pytanie, co wyróżnia dobry film promocyjny? Trudno znaleźć jedną odpowiedź, ponieważ cech dobrego filmu promocyjnego jest wiele.

Dobry film promocyjny, czyli jaki?

Dobry film promocyjny to z pewnością taki, który na długo pozostanie w pamięci odbiorców. Korzystne oddziaływanie na odbiorców będzie miał uniwersalny przekaz, co pozwoli również trafić do większej grupy. Produkcja nie powinna być zbyt długa, optymalnie jej czas określany jest w przedziale 2-3 minut (co nie oznacza, że film nie może być krótszy lub dłuższy). I w tym miejscu zaczyna się wyzwanie, jakim jest jak najlepsze zaprezentowanie w tak krótkim czasie produktu, usługi, firmy, organizacji, inicjatywy bądź miejsca. Film promocyjny powinien w sposób przystępny i zarazem nietuzinkowy opowiedzieć historię. Ważne, aby była ona skierowana do osób, które faktycznie mogą być zainteresowane prezentowaną tematyką. Wskazując grupę docelową, do której ma dotrzeć promocja, łatwiej można przygotować i dostosować komunikat zawarty w filmie. W tym miejscu warto zaznaczyć, że film promocyjny nie może być skierowany do wszystkich, ponieważ nie wzbudzi zainteresowania w żadnej z grup odbiorców i tym samym nie przyniesie spodziewanych efektów. Produkcja filmów promocyjnych powinna skupiać się również na wiarygodności. Ważne jest wzbudzenie zaufania, czego nie można uzyskać poprzez stosowanie elementów nienaturalnych, które natychmiast zostaną dostrzeżone przez spostrzegawczych widzów. Opowiadając w filmie historię – firmy, produktu, miejsca itp., warto stawiać na historie proste, wówczas można zyskać pewność, że zostaną one najlepiej zapamiętane przez docelowe grupy odbiorców.

Produkcja - etapy

Produkcja filmu promocyjnego wymaga odpowiedniego przygotowania, co nierzadko wiąże się z koniecznością podjęcia kilku ważnych decyzji. Pierwszą z nich jest wybór odpowiedniej firmy, która zajmie się realizacją. Wybierając formę reklamy, jaką jest film promocyjny, postawić trzeba na profesjonalizm, który z pewnością zostanie doceniony przez odbiorców. Profesjonalizm idący w parze z wysoką jakością jest dużym krokiem w stronę sukcesu. Do tego połączenia należy jednak dodać jeszcze kilka istotnych elementów, ponieważ produkcja filmów promocyjnych jest procesem kilkuetapowym, na który składają się kolejno: stworzenie profilu odbiorców oraz przygotowanie koncepcji. Ostatni z wymienionych etapów wymaga współpracy z klientem, dopiero po uwzględnieniu ewentualnych sugestii i zamian, może powstać ostateczna wersja scenariusza. Tworząc film promocyjny należy zadbać o odpowiednią lokalizację, wybrać osoby, które wezmą udział w produkcji. W końcu można przystąpić do prac związanych z realizacją zdjęć, która zwykle trwa jeden lub dwa dni, w zależności od tego, jak długi ma być film. Wreszcie po zakończeniu zdjęć następuje montaż, będący zwieńczeniem prac. Wydawać się może, że realizacja filmu promocyjnego nie jest skomplikowanym procesem, jednak nic bardziej mylnego. Każdy etap związany z produkcją wymaga zaangażowania od osób uczestniczących w realizacji. Bez tego żaden film nie ma szans na sukces.

spot promocyjny produktów dla dzieci

Film promocyjny podobnie jak reklama powinien mieć określoną grupę odbiorców

Co promować za pomocą filmów?

Filmy promocyjne będące obecnie jednym z najpopularniejszych środków przekazu, prezentować mogą między innymi usługi, produkty, firmy, instytucje, organizacje, miejsca, stowarzyszenia, fundacje czy inicjatywy. W tej kwestii nie ma zbyt wielu ograniczeń, podobnie jak w przypadku pomysłu na dobry film promocyjny. Dzięki tego rodzaju produkcjom w ciekawy sposób można przedstawić tematy biznesowe, ale także świadomie budować pozytywny wizerunek marki i zainteresować potencjalnych odbiorców. Opowiadając za pośrednictwem filmów promocyjnych historię, podkreślić można atuty firmy, zaprezentować jej politykę, strategię oraz wizję i dzięki temu osiągnąć wyznaczony cel, m.in. w postaci zwiększenia zysków czy wspomnianego już stworzenia pozytywnego wizerunku.

Nie tylko przedsiębiorstwa

Szeroki zasięg filmów promocyjnych sprawia, że wybierają je nie tylko przedsiębiorcy, którzy chcą zaprezentować oferowane produkty, świadczone usługi czy po prostu swoją firmę. Również chętnie, jako po bardzo skuteczną formę reklamy, po filmy promocyjne sięgają przedstawiciele jednostek skarbu państwa i władz samorządowych. Dzięki efektom, jakie można osiągnąć za pośrednictwem marketingu internetowego, którego elementem są filmy promocyjne, po taką formę promocji sięgają również stowarzyszenia i fundacje. Dobrej jakości film promocyjny zaprezentuje widzowi firmę, wydarzenie, projekt, a także zachęci do odwiedzenia określonego miejsca lub przekona do udziału w akcji charytatywnej. Dodatkowo film opublikowany w sieci pozwoli dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, co jest jednym z głównych celów osób, które wybierają tę formę promocji.

video promocyjne polskich inwestycji CJR Wind

Filmy promocyjne są obecnie jednym z najważniejszych narzędzi marketingu internetowego

Czy warto tworzyć filmy promocyjne?

Dobre filmy promocyjne mają bardzo duże szanse na osiągnięcie zamierzonego celu. Często jednak pojawia się pytanie, czy warto tworzyć tego rodzaju produkcje. Kwestie związane z tym tematem, jak i z każdym innym, z pewnością są podzielone. Jednak wiele przemawia za tym, że stworzenie filmu jest jednym z najskuteczniejszych działań promocyjnych. Przede wszystkim sama jego forma – w przeciwieństwie do reklamy w prasie czy na bilbordzie – będzie dostępna dla szerszej grupy docelowych odbiorców, szczególnie wówczas, gdy zostanie opublikowana w sieci. Z pewnością nikogo nie trzeba przekonywać do tego, że ruchome obrazy są znacznie łatwiejsze i przyjaźniejsze w odbiorze. W zależności od celów, do osiągnięcia jakich produkcja ma się przyczynić, film promocyjny wspomaga sprzedaż, a także buduje świadomość marki na rynku. Argumentów przemawiających za wyborem filmów jako skutecznej formy promocji można wymienić znacznie więcej.

Obecnie filmy promocyjne zyskują na popularności. Z punktu widzenia biznesu, filmowa wizytówka przykuje uwagę potencjalnego klienta, zachęcając go do wyboru promowanego rozwiązania. Korzyści płynących z filmów jest znacznie więcej. Jednak przede wszystkim za ich pośrednictwem można podnieść prestiż swojej firmy, co niewątpliwie jest bardzo ważne dla każdego przedsiębiorcy.

Gdzie publikować filmy promocyjne?

Jak powszechnie wiadomo, filmy promocyjne są formą reklamy, która dociera do najszerszej grupy odbiorców, co wiąże się przede wszystkim z możliwością zamieszczania kilkuminutowych produkcji w sieci, wykorzystując do tego najpopularniejsze serwisy internetowe czy portale społecznościowe. Każdy z tych kanałów generuje obecnie olbrzymi ruch w sieci. Publikacje w mediach społecznościowych dają duże możliwości w zakresie promocji, ze względu na możliwość precyzyjnego targetowania przekazu do konkretnej grupy docelowej oraz ze względu na szerzenie się filmów drogą viralową i dzięki ruchowi organicznemu (dzięki udostępnianiu filmów przez innych użytkowników czy możliwości ich komentowania). Interakcja to kolejna duża zaleta każdej publikacji w sieci, nie tylko w postaci filmów. Poza portalami społecznościowymi, produkcje promocyjne często umieszczane są na oficjalnych stronach internetowych firm czy instytucji, fundacji lub organizacji propagujących różnego rodzaju inicjatywy. Tego typu projekcje są również świetnym materiałem, który można wykorzystać podczas prezentacji, targów branżowych czy konferencji, wyraźnie podkreślając obecność firmy na rynku, a przy okazji budując nie tylko jej pozytywny wizerunek, ale także tworząc odpowiednią renomę w biznesie i nie tylko.

Wysoka skuteczność działań promocyjnych

Filmy promocyjne są obecnie uznawane za jedną z najbardziej skutecznych form działań marketingowych. Dzięki nim można zarówno zbudować, jak i utrzymać pozytywny wizerunek promowanego produktu, usługi, projektu, wydarzeni, czy miejsca. Filmy promocyjne pozwolą w przystępny sposób opowiedzieć historię firmy i odpowiednio ją zaprezentować. Produkcja zrealizowana przez profesjonalistów będzie świetną wizytówką, gdyż oddziałuje na widza, nie tylko poprzez dynamiczne obrazy, ale również przez dźwięk czy grafikę. Za wyborem takiej nowatorskiej formy promocji przemawiają przeprowadzane badania, które potwierdzają, że film znacząco wpływa na rozpoznawalność marki, a co za tym idzie, zachęca do zakupu promowanego produktu czy skorzystania z reklamowanych usług. Wśród kolejnych już zalet filmów promocyjnych wymieniany jest szeroki zasięg i publikacja produkcji w internecie. Takie działania pozwalają na dotarcie do potencjalnych klientów. Duże możliwości przyjęcia różnorodnych form realizacji filmu promocyjnego przekładają się na unikalność filmu i zarazem sprawiają, że produkcja zapadanie w pamięci przyszłego odbiorcy.