Filmy korporacyjne - profesjonalna produkcja filmów dla Twojej firmy

Filmy korporacyjne cieszą się coraz większą popularnością. I z pewnością ten fakt nikogo nie zdziwi. Dlaczego? To przede wszystkim świetna forma promocji, a jak wiadomo, dobra promocja to klucz do sukcesu firmy. Stworzenie filmu i opublikowanie go w sieci pozwala na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów. Ważne, aby produkcja została właściwie przygotowana, powinna reprezentować odpowiedni poziom i zostać dostosowana do oczekiwań grupy odbiorców, do których jest skierowana. Dzięki filmom korporacyjnym pojawia się możliwość pozyskania informacji na temat danej firmy, a firma z kolei ma szansę na świadome zbudowanie pozytywnego wizerunku. Taka promocja to znacznie efektywniejsza forma przekazu niż reklama w prasie czy na billboardzie. Dynamiczny obraz ma znacznie większy wpływ na odbiorcę, o czym z pewnością każdy sam niejednokrotnie się przekonał, kupując produkt, którego reklama była emitowana w telewizji. Nic zatem dziwnego, że mając do wyboru słowo pisane czy obraz statyczny oraz obraz filmowy, potencjalny klient zwróci uwagę na ostatnie z wymienionych z rozwiązań.

film  - videowizytówka firmy SDC

Video wizytówki prezentują działalność firmy

Produkcja filmów korporacyjnych

Stworzenie filmu korporacyjnego poprzedzone musi być przygotowaniami, bez których nie powstanie żadna dobra produkcja, bez względu czy jest to film długometrażowy, film reklamowy czy krótki film korporacyjny. Od czego zacząć? Przede wszystkim potrzebne jest zaangażowanie, które na pewno pomoże przygotować produkcję na wysokim poziomie. Zaprezentowanie działalności firmy, oddanie w kilkuminutowym filmie atmosfery w niej panującej to nie lada wyzwanie. Wyzwanie, z którym doskonale poradzą sobie profesjonaliści.

Przygotowanie produkcji

Produkcja filmów korporacyjnych wymaga poznania firmy oraz profilu odbiorców. Nie bez znaczenia jest także cel, jaki ma przyświecać realizacji produkcji. Na podstawie pozyskanych informacji może powstać scenariusz, który w połączeniu z potencjałem – PR-owym oraz marketingowym, jaki niosą za sobą filmy korporacyjne, jest dużym krokiem w stronę sukcesu, do którego przyczynić się ma powstająca produkcja. Przygotowanie ostatecznej wersji scenariusza to również proces składający się z kilku etapów – od przedstawienia pomysłu na film, poprzez wprowadzanie zmian i uwzględnianie sugestii klienta, aż po nadanie ostatecznego kształtu. Posiadając scenariusz z gotowymi tekstami, można przejść do kolejnych działań, czyli realizacji nagrań, a wszystko zgodnie z wcześniej ustalonym harmonogramem. W zależności od scenariusza siedziba firmy na kilka godzin zamienić się może w plan filmowy z pracownikami w roli aktorów. Produkcja może być realizowana w wynajętym studio lub też w innym miejscu. Na tym etapie jedynym ograniczeniem jest wcześniej przygotowany scenariusz, który uwzględnia wszystkie oczekiwania klienta.

Postprodukcja

Najczęściej po jednym lub dwóch dniach gromadzenia niezbędnych materiałów filmowych rozpoczyna się postprodukcja. Nagrany materiał jest łączony w całość i wzbogacany między innymi o grafiki czy animacje lub napisy. Kilka dni pracy pozwala stworzyć film prezentujący firmę, który po ostatecznej akceptacji, może zostać przekazany klientowi. W zależności od indywidualnych potrzeb może zostać opublikowany w sieci czy też służyć do celów wewnętrznych przedsiębiorstwa. Nie ma gotowego „przepisu” na dobry film korporacyjny. Każda produkcja jest inna, wymaga innego podejścia, prezentuje inną firmę, inne usługi. Przy każdej produkcji ten sam jest jednak cel – film ma być wizytówką firmy dopełnioną dźwiękiem i obrazem.

film korporacyjny dla Junkers-Bosch

Filmy korporacyjne mogą również służyć do celów wewnętrznych firmy

Co powinien przedstawiać film korporacyjny?

Wszystkie filmy korporacyjne są zupełnie różnymi produkcjami, które ostatecznie łączą wspólne cechy. Produkcja powinna przede wszystkim zaangażować odbiorcę. Treść, jaką będzie zawierała, w dużej mierze związana jest z branżą, w każdej ma jednak szansę na osiągnięcie zamierzonego celu, warunkiem jest odpowiednia realizacja. Co zatem powinien przedstawiać film korporacyjny? Przede wszystkim elementy, które skutecznie wpłyną na potencjalnych odbiorców. Wśród nich najczęściej wymienia się naturalność oraz jasność przekazu. Odbiorcy docenią również niewyreżyserowane, ale poprawne wypowiedzi. W filmie korporacyjnym warto zaprezentować osoby zajmujące różne stanowiska – od recepcjonistki, poprzez managerów aż po dyrektorów, takie przedstawienie z pewnością pozytywnie będzie oddziaływać na odbiorców, którzy zwrócą uwagę na różnorodność wypowiedzi poszczególnych pracowników. Realizując filmy korporacyjne, należy unikać sytuacji nienaturalnych. Choć produkcje powstają na podstawie wcześniej przygotowanego scenariusza, to powinien on zostać właściwie przygotowany. Nie należy stwarzać w nim sztucznych sytuacji, które mogą dać potencjalnemu odbiorcy nierzeczywisty obraz danej firmy.

Elementem łączącym filmy korporacyjne mające na celu budowanie wizerunku jest przedstawienie krótkiej historii firmy wraz z jej doświadczeniem oraz sukcesami, a także jej wizji czy misji. Takie działanie pozwoli zbudować pozytywną opinię o firmie i zarazem zwiększyć jej renomę w środowisku związanym z daną branżą.

Czego unikać?

Choć może wydawać się, że nakręcenie filmu korporacyjnego nie jest trudnym zadaniem, to warto wiedzieć, czego należy unikać podczas realizacji tego rodzaju produkcji. Przede wszystkim na pierwszym miejscu wymienia się brak spójności pomiędzy treścią a obrazem. Niekonsekwencja często przejawia się w narracji, np. mówiąc o doskonałości firmy, która nie znajduje odzwierciedlenia w obrazie. Warto unikać również utartych sloganów, które przewijają się przez większość filmów korporacyjnych.

Film korporacyjny powinien tworzyć swojego rodzaju historię. Myślenie, że taka produkcja nie wymaga odpowiedniego przygotowania, jest mylne. Historia tworzona w filmie korporacyjnym pozwala zainteresować potencjalnego odbiorcę. Jak zostało już wspomniane, film ma przedstawiać historię, jednak warto pamiętać o przedstawieniu wyłącznie najważniejszych informacji, unikając zbyt dużej ilości treści. Kolejne istotne elementy to długość filmu czy nadmiar animacji. Oba elementy mogą sprawić, że odbiorca zrezygnuje z dalszego oglądania, a tego z pewnością większość osób chce się ustrzec. Zbyt długi film znudzi, a dużo animacji może odwrócić uwagę od firmy czy prezentowanych produktów.

Film korporacyjny prezentujący inwestycję firmy Zymetric na terenie gmachu PW

Za pomocą grafik możemy uatrakcyjnić film wizualnie i uwypuklić najważniejsze informacje

Dlaczego warto nakręcić film korporacyjny?

Obecnie kręcenie filmów korporacyjnych niesie za sobą szereg korzyści. Przede wszystkim jednak środek przekazu, jakim jest film, cieszy się największą popularnością. Odbiorcy chętniej oglądają niż czytają, a ruchomy obraz na dłużej pozostaje w ich pamięci. Przeprowadzane badania potwierdzają, że zainteresowanie potencjalnych klientów bardziej wzbudzają treści urozmaicone o zdjęcia oraz filmy. Aby zatem trafić do jak najszerszej grupy odbiorców, warto postawić na kilkuminutowe filmy korporacyjne, które są świetną formą promocji. I choć marketing jest dynamicznie zmieniającą się dziedziną, to nic nie wskazuje, aby trend, jakim są filmy promocyjne miał w najbliższym i nawet nieco dalszym czasie ulec zmianie.

Świadome budowanie wizerunku

Dlaczego warto postawić na filmy korporacyjne? Przede wszystkim jest to świadome budowanie wizerunku swojej marki. To skuteczna forma reklamy dla każdej firmy, bez względu na jej rozmiary. Środek przekazu, jakim jest krótki film korporacyjny (preferowane są maksymalnie kilkuminutowe filmy) jest pomocnym narzędziem przy budowaniu pozytywnego wizerunku, dostarczając odbiorcom szereg niezbędnych informacji na temat firmy. Film korporacyjny może pełnić funkcję bardzo skutecznej reklamy. Taka produkcja daje możliwość zaprezentowania swojej firmy, jej pracowników, oddania panującej atmosfery. Jednak efekt, jaki ma wywołać film korporacyjny, zależny jest przede wszystkim od celu stawianego przed produkcją. Filmy korporacyjne mogą być kręcone zarówno do celów zewnętrznych, jak i wewnętrznych. W przypadku celów wewnętrznych może się to wiązać z chęcią zaprezentowania nowym pracownikom informacji, które wdrożą go do pracy, zapoznają z obowiązującymi mechanizmami czy też będą pełnić funkcję motywacyjną. W przypadku filmów zewnętrznych, cele, jakie stawiane są przed filmami korporacyjnymi, związane są przede wszystkim z działaniami marketingowymi i PR-owymi. Prezentując historię firmy, zgromadzone doświadczenie czy pokazując atmosferę, jaką tworzą jej pracownicy, można wzbudzić zaufanie potencjalnego klienta, które ma bardzo duże szanse, aby przełożyć się na liczne korzyści.

Skuteczna promocja nie tylko na zewnątrz

Choć realizacji filmów korporacyjnych przyświecać mogą różne cele, to najczęściej związane są one z działaniami promocyjnymi. Firmy stawiają na budowanie wizerunku, który w oczach odbiorców zyska pozytywny odbiór. Skuteczna promocja jest możliwa, warunkiem jednak jest właściwe przygotowanie filmu korporacyjnego. W przypadku celów wewnętrznych produkcja powinna motywować pracowników do działań, które przyniosą korzyści nie tylko dla przedsiębiorstwa, ale także dla nich samych, a tym z pewnością będzie dalszy rozwój firmy. Film korporacyjny powstający na potrzeby wewnętrzne może również wpływać na relacje między nowym pracownikiem a całym zespołem poprzez dawanie możliwości poznania, będąc swego rodzaju integracją.

Najlepszy wybór

Chcąc jak najlepiej zaprezentować swoją firmę, warto postawić właśnie na filmy korporacyjne. Kręcenie tego rodzaju produkcji może przynieść wiele korzyści, przede wszystkim jest to świetna forma promocji, z której chętnie korzysta coraz więcej firm. Powodem rosnącego zainteresowania jest systematycznie powiększające się grono odbiorców, do których trafia, szczególnie gdy jest publikowany w sieci. Produkcja pozwoli zaprezentować się z jak najlepszej strony, przedstawić dotychczasowe osiągnięcia, co łączy się z możliwością zbudowania pozytywnego wizerunku, podkreślając zalety i zarazem umacniając pozycję firmy zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Wiedząc jakich błędów należy się wystrzegać, można stworzyć film, który przyczyni się do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa, a także kolejnych jego sukcesów.

Film korporacyjny przedstawiający firmę Zymetric