ładuję krótkie formy...

Od czego zależy cena animowanego filmu reklamowego?

Filmy promocyjne możemy podzielić na filmy całkowicie animowane i te nagrywane za pomocą kamery. Na początku przedstawimy jakie czynniki wpływają na cenę filmów animowanych. Dalej powiemy, co wpływa na cenę spotów reklamowych - nagrań video. Zaczynajmy! Poniżej lista rzeczy, która dotyczy filmów animowanych.

Zastosowana technika - 2D/3D, a wpływ na cenę

Z reguły droższe w przygotowaniu są animacje 3D, a tańsze - animacje 2D. Animacje 3D wymagają najczęściej większej mocy obliczeniowej komputera oraz więcej czasu potrzebnego na ich przygotowanie, więc jeśli zdecydujemy się na tego typu film reklamowy, cena będzie wyższa.

Długość animacji promocyjnej, a cena

Im dłuższa animacja, tym więcej pracy wymaga jej przygotowanie. Z reguły 2 razy dłuższa animacja nie oznacza aż 2 razy wyższych kosztów, jednak wzrost ceny jest dość znaczny.

Duża ilość animowanych scen i postaci podnosi cenę

Jeśli animacja reklamowa jest scenką fabularną, to najczęściej pojawiają się w niej postaci przedstawione w różnych miejscach i sytuacjach. Na koszt animacji wpływa ilość występujących w niej postaci i ilość scenek. Duża ilość scenek i postaci, to duża ilość pracy dla grafika, który musi te wszystkie elementy narysować.

Nietypowy pomysł na animację to wyższy koszt realizacji

Pomysły nie biorą się znikąd - pracuje nad nimi dział kreatywny :) Jeśli potrzebujesz nietuzinkowego pomysłu, oznacza to więcej pracy dla ludzi z działu kreacji.

Najprostsze realizacje mogą bazować częściowo na gotowych materiałach - na przykład na gotowych grafikach kupowanych w sieci. Grafiki te mogą przedstawiających ludzi, obiekty, symbole i wszystkie inne elementy, których potrzebować może twoja animacja reklamowa. Większy budżet realizacji filmu pozwala na zaprojektowanie wszystkich elementów od początku, zgodnie z Twoimi precyzyjnymi wymogami.

szacowanie budżetu na film promocyjny - cena ma znaczenie

Długość, stopień skomplikowania i technika realizacji mają wpływ na cenę animowanego spotu reklamowego.

Jak kształtuje się cennik animacji promocyjnych?

Poniżej przedstawiamy widełki cenowe. Ceny dotyczą animacji trwającej 1 minutę, z podkładem dźwiękowym, animowanymi napisami - animacji w pełni dostosowanej do emisji w internecie. Cennik jest orientacyjny. Animacje trwające 2 minuty będą o około 60% droższe od animacji 1-minutowych. Animacje 15-sekundowe będą kosztowały mniej więcej połowę kwoty za animację 1-minutową.

  • Animacje oparte na gotowych szablonach animacji stockowych: 2000-3000 zł netto
  • Animacje tworzone od początku, wykorzystujące stockowe grafiki: 3000-7000 zł netto
  • Animacje tworzone od początku, zawierające unikalne, projektowane od początku grafiki: 5000-9000 zł netto

Film promocyjny - cennik. Co składa się na koszt produkcji?

Jaka jest cena standardowego spotu reklamowego, czyli nagrywanego przy pomocy kamery?

Spot reklamowy video: cena zależy od stopnia skomplikowania fabuły

Czasochłonne, a więc bardziej kosztowne są nagrania reżyserowanych scen. Duże znaczenie ma ilość aktorów oraz miejsc nagrań . Zatrudnienie każdego aktora to konieczność zrobienia castingu, znalezienia i zakupu stroju aktora, zapewnienia stylizacji i makijażu. Duża ilość miejsc w których odbędą się nagrania oznacza z reguły dużą ilość dni zdjęciowych - a to podnosi cenę.

Pamiętaj, że najwięcej czasu, zajmują przygotowania do nagrań, a nie same nagrania. Dlatego przygotowania generują wysokie koszty. Na przygotowania składa się m. in. przygotowanie koncepcji i scenariusza, castingi, znalezienie miejsc, w których będą nagrania, zaplanowanie jak mają wyglądać ujęcia, zaplanowanie wyglądu scenografii, zakup rekwizytów i elementów scenografii.

Film reklamowy: cena a jakość

Czy chcemy produkcji na poziomie kultowych reklam, czy może realizacji jak z TikTok’a? Stworzenie spotu na bardzo profesjonalnym poziomie oznacza konieczność zatrudnienia dużej ekipy, użycia sprzętu z wyższej półki a także dużej ilości oświetlenia, a to generuje koszty.

Długość filmu

Przy szacowaniu budżetu na film należy wziąć pod uwagę jego długość i stopień skomplikowania scen. Dłuższy film to zarówno bardziej czasochłonne nagrania, jak i więcej pracy przy montażu.

Oprawa graficzna i animacje

Kolejnym istotnym czynnikiem jest ilość oraz rodzaj oprawy graficznej i/lub animacji w filmie. Większość filmów promocyjnych wymaga zawarcia w nich plansz informacyjnych, logotypów, animowanych napisów. To jest standard, który sugerujemy naszym klientom. Czasem potrzebne są też infografiki, wykresy lub bardziej skomplikowane animacje.

Spot reklamowy: pola eksploatacji, a cena

Należy pamiętać, że szersze pola eksploatacji - czyli miejsca, w których materiał będzie wyświetlany - to wyższe stawki za pracę lektora, licencję na podkład dźwiękowy, ewentualne animacje czy materiały graficzne. Standardowo, nasza oferta zakłada przygotowanie filmów do internetu, ale czasami klienci proszą o rozszerzenie tych pól o telewizję lub kina. W takim wypadku koszty zazwyczaj znacznie wzrastają.

Planoanie wydatków na spot reklamowy: cena to wypadkowa wielu zmiennych

Pamiętaj, że nawet niewielkie zmiany koncepcji spotu reklamowego mogą znacznie zmienić jego cenę.

Podsumowując: wiele czynników ma wpływ na to, jaki budżet należy przeznaczyć na realizację. Każdy projekt powinien być wyceniany indywidualnie.

  • Za najprostszy spot reklamowy cena może wynieść już od 1-2 tys. złotych netto. Najatrakcyjniejsze stawki można uzyskać przy produkcji większych partii (kilku filmów) za jednym razem.
  • Duża część realizacji to wydatek rzędu 4-15 tys. złotych netto.
  • Bardziej skomplikowane formy filmowe to koszt powyżej 15 tys. złotych netto.

Przy dłuższej współpracy chętnie oferujemy naszym Klientom preferencyjne warunki.

Chcielibyście Państwo otrzymać dokładną, niezobowiązującą wycenę? Prosimy o kontakt! Następujące informacje będą pomocne:

  1. Opis tego jak film ma wyglądać, z opcjonalnym załączeniem linku do filmu jako wzoru
  2. Jaka ma być długość filmu?
  3. Jaki jest cel filmu?
  4. Gdzie film będzie wyświetlany?
  5. Czy ma powstać kilka wersji filmu (np. obcojęzycznych)?