ładuję krótkie formy..

Filmy produktowe - produkucja filmów reklamowych. Dlaczego warto, dlaczego trzeba reklamować swoje produkty?

Prezentując produkt na sklepie internetowym warto opatrzyć go wyczerpującym opisem i wysokiej jakości zdjęciami. Jest jednak sposób na to, aby jeszcze skuteczniej zmniejszyć dystans między odbiorcą a interesującym go rozwiązaniem. Filmy produktowe skutecznie redukują długą drogę, którą muszą przemierzyć firmy, aby dotrzeć do klienta. Doskonale uzupełniają ofertę sprzedażową, zwiększając atrakcyjność sklepu. To sprawdzony sposób na dotarcie do klienta i pozostanie zapamiętanym.

Zacznijmy jednak od podstaw. Filmy produktowe są jednym z rodzajów reklamy, w której główną rolę odgrywa prezentowany produkt. Dzięki postępującemu rozwojowi technologicznemu i wyobraźni twórców reklam możemy obserwować naprawdę kreatywne obrazy, które podnoszą atrakcyjność produktu w oczach klientów, prezentując go bardzo szczegółowo, ze wszystkimi detalami, jak na wyciągnięcie ręki. Można to robić na wiele sposobów, bazując na przykład na widoku 360-stopniowym (tzw. interaktywnym packshocie), pokazującym produkt z każdej strony czy na animacjach 2- lub 3-wymiarowych. Można też wykorzystać tekst z dodatkową grafiką albo przeplatać różne techniki – robić wszystko, by obraz był bardziej interesujący i przyciągał uwagę. Ważne jest też odpowiednie tło, pasujące do produktu i akcentujące jego walory. Pomoc fachowców pozwala na stworzenie bardzo zróżnicowanych obrazów, od zapierających dech w piersiach pejzaży po ogromne hale przemysłowe, magazyny czy serwerownie – wybór jest niemalże nieograniczony. Wszystko dzięki ujęciom w green screenie czy namiocie bezcieniowym. Pomijając główny cel – sprzedaż, każdy projekt jest indywidualnym dziełem dostosowanym do specyfiki produktu i jego potencjalnych odbiorców. To ich język, wrażliwość, potrzeby i styl muszą być zachowane, by mówić o efektywności przekazu.

Pokaż się i daj się zapamiętać

Filmowa prezentacja produktu czy usługi cieszy się coraz większą popularnością w sklepach internetowych. Poza wartością promocyjną, reklamową to także spore odciążenie dla zespołu handlowego – wartość informacyjna materiałów jest bardzo wysoka, dzięki czemu to bardzo wyczerpujący sposób przedstawienia oferty. Zatrzymując się jednak przez chwilę przy wartości promocyjnej, warto wyjaśnić, że poza filmami produktowymi wyróżniamy też inne sposoby filmowej prezentacji produktu. Część nastawiona jest ściśle na sprzedaż (spoty reklamowe), promocję firmy (jej misję, historię, wartości i cele) czy budowanie pozytywnego wizerunku (relacje z wydarzeń - szkoleń, eventów promocyjnych). Niektóre są jednak realizowane z zamiarem przekazania wiedzy i postawienia firmy w roli eksperta, mowa m.in. o filmach szkoleniowych, instruktażowych, które stanowią dla odbiorcy cenne źródło wiedzy. Filmy produktowe w pewien sposób łączą obie płaszczyzny, zapewniając konkretne informacje na temat danego rozwiązania czy usługi, jej walorów, specyfikacji, parametrów i sposobu działania..

film produktowy prezentujący działanie tostera marki Russell-Hobbs

Pokazywanie funkcjonalności produktu bardziej angażuje widza.

Jakie korzyści dają filmy produktowe?

Najłatwiej odpowiedzieć „same”. Ale po kolei. Film produktowy się po prostu opłaca. Tak samo jak opłaca się dopieszczać klienta, pokazywać, że jest dla firmy ważny i – tym samym – motywować go do zakupu. Jeśli w jednym sklepie internetowym czuje się gorzej niż w innych – jest naprawdę źle, jeśli porównywalnie – też nie jest dobrze, jeśli choć trochę lepiej – jest szansa, że zostanie w nim na dłużej, a to przekłada się na większą motywację do zakupu i tym samym - szansę na sukces sprzedażowy. Profesjonalny, przemyślany i idealnie dopasowany do produktu film jest inwestycją, nad którą warto się zastanowić. Żyjemy w kulturze obrazkowej, w której tego typu materiały nierzadko decydują o pozycji producentów. Nasze mózgi przetwarzają obrazy znacznie szybciej niż tekst. Jesteśmy do nich przyzwyczajeni i łatwiej się im poddajemy, ulegając emocjom, jakie narzuca nam nadawca przekazu. Rezygnując z tego, zmniejsza się szanse na rozwój, ustępując miejsca innym. Celem filmów jest jednak nie tylko sprzedaż. To także jeden z elementów budowania wizerunku sklepu i wspomniany wyżej ukłon w stronę klienta. Nawet bez natychmiastowej decyzji zakupowej, czując się doceniony, prędzej zajrzy do nas niż do konkurencji. Zaufa i zapamięta, a to już naprawdę dużo.

fillm typu unboxing telefonu

Elementy graficzne porządkują i uwypuklają najważniejsze informacje o produkcie

Prezentacja produktu sukcesem jego sprzedaży

Na sukces sprzedażowy wpływa sporo czynników. Przede wszystkim trzeba jasno precyzować cele i konsekwentnie je realizować. Co to oznacza w praktyce? Przede wszystkim mądre, przemyślane decyzje, które zaowocują tym, że będziemy wyróżniać się na tle konkurencji profesjonalizmem i kompleksową ofertą. Poza wyczerpującym opisem produktu czy usługi to właśnie wysokiej jakości film produktowy jest cennym źródłem wiedzy dla odbiorcy. To prosty i interesujący, skupiający uwagę sposób na zaprezentowanie danego rozwiązania. Buduje świadomość produktu i informuje o jego przeznaczeniu i sposobie wykorzystania. Dzięki przekazywanej wiedzy klient będzie mieć mniejsze obawy i pewność, że po zakupie nie będzie musiał wertować kilkudziesięciu stron skomplikowanej instrukcji obsługi. Prezentacja filmowa to także szansa na pozyskanie odbiorców, którzy trafią na stronę przypadkiem, przeszukując w sieci informacje na temat danego produktu. Wizualny przekaz generuje natychmiastowy odbiór. Kompleksowe podejście do zapoznania go z produktem zwiększa szanse na zakup.

kadr z serii filmów produktowych przedstawiających Lenovo Yoga Book

Film produktowy jest cennym źródłem wiedzy dla potencjalnego klienta

Film produktowy – trend czy obowiązek?

Prognozowanie prognozowaniem. Fakty mówią same za siebie. Już na etapie rozwoju telewizji przewidywano, że obraz zdetronizuje przekaz prasowy i radiowy. Tak się nie stało, ale telewizor na stałe wpisał się w naszą rzeczywistość. Wykorzystanie przekazu filmowego do prezentacji produktów jest kolejnym etapem wykorzystania współczesnych możliwości technologicznych. Każdego roku środki przeznaczane na materiały wideo rosną. Coraz więcej firm zaczyna zauważać potencjał i wpływ filmów na sprzedaż. Nie jest to łatwe – materiały muszą być w pełni dopasowane do klienta, ale wraz z ich popularnością rośnie także poziom prezentowanych obrazów. Uniwersalny model, który sprawdzi się na każdej stronie nie istnieje. Świadomy konsument to wymagający konsument, a z takimi najczęściej mamy do czynienia w sieci. Odrzucając jego potrzeby, zachęca się go do zakupów u konkurencji. Podejście proklienckie to długofalowa strategia, która nie wiąże się tylko z omawianymi filmami, ale to także one są jej integralną częścią. To nie tylko trend i nie aż obowiązek. Traktowanie filmów jako mody jest wygodnym wytłumaczeniem, pozwalającym na pozostanie w miejscu. Stojąc, blokując swój rozwój, wyświadcza się przysługę konkurencji i zmniejsza szansę na sukces. Z drugiej strony traktowanie filmów produktowych w kategorii obowiązku również mija się z celem, bo na razie jest to coś, co może firmę wyróżnić, a nie dopasować do reszty. I w tym też tkwi ich potencjał. Rynek nie jest jeszcze przesycony, to bardzo dobry moment na wprowadzenie tego typu materiałów na stronę. .

odkurzacz automatyczny Samsung

Odpowiednia prezentacja produktu jest kluczowa - sprzęt musi być nienagannie czysty i odpowiednio oświetlony

Przekaz filmowy ma moc. Wykorzystaj ją!

Bezpośrednia relacja z klientem na etapie prezentacji produktu jest wyzwaniem. Podstawą do jej nawiązania jest właśnie materiał filmowy. Jego forma pokazuje sklep w lepszym świetle, buduje markę i zachęca do dzielenia się zdobytymi informacjami. Niesie obopólną korzyść – odbiorca zyskuje cenne informacje, poszerza zakres swojej wiedzy, a nadawca zdobywa jego zainteresowanie. W praktyce to nie takie proste, ale profesjonalne podejście i dostosowanie przekazu do stylu życia, przyzwyczajeń i wymagań odbiorców angażuje i… procentuje! Nic dziwnego, że rynek bardzo szybko wdraża się w nowe standardy, które – jak pokazują zagraniczne doświadczenia – rewolucjonizują dotychczasowe pojęcie opisu produktu. Nie czarujmy się, wizyta w przeciętnym sklepie internetowym zwykle nie jest niezapomnianym przeżyciem. I nie będzie nim też z filmem produktowym, ale ten krótki materiał to szansa przebicia się przez gęsty tłum konkurentów i znaczne zwiększenie prawdopodobieństwa, że odbiorca zapozna się z ofertą, a to już spory sukces.

video produktowe prezentujące funckcjonowanie ekspresu Nespresso Latissima

Przekaz filmowy w przeciwieństwie do zdjęcia umożliwia prezentowanie możliwości urządzenia