ładuję krótkie formy..

Filmy produktowe. Reklama produktu, która działa!

"...55% konsumentów wykorzystuje film produktowy do podjęcia decyzji zakupowych."

Żyjemy w kulturze obrazkowej, w której klient woli zobaczyć film prezentujący produkt zamiast czytać opis produktu. Aż 55% konsumentów wykorzystuje film produktowy do podjęcia decyzji zakupowych. Dlatego filmy produktowe stają się obecnie standardem w branży e-commerce. Reklama produktu w formie filmu pozwala uzupełnić ofertę sprzedażową, zwiększyć atrakcyjność sklepu internetowego i skutecznie trafić do klienta.

Filmy produktowe – rodzaje

Istnieje wiele sposobów prezentacji produktów w reklamie. Wśród nich możemy wyróżnić nagrania prezentujące sam produkt, nagrania z udziałem aktora prezentującego produkt oraz animacje.

Nagrania samego produktu

Najbardziej podstawowa forma polega na zaprezentowaniu samego produktu na jednolitym tle lub z dodatkową scenografią. W tej technice, często wykorzystuje się widok 360 stopni prezentujący produkt w całości wraz ze zbliżeniami na poszczególne jego elementy. Jest to najtańsza forma w realizacji. Idealnie sprawdzi się dla sklepów internetowych, którzy sprzedają duże ilości różnych produktów. Tego typu realizacje polecamy wykonywać w większych seriach - wpłynie to na znaczne zmniejszenie kosztu pojedynczego filmu.

Modelka prezentująca produkt

Do prezentacji produktu można też zaangażowć modela lub modelkę. W ten sposób można w łatwy sposób pokazać działanie i obsługę produktu przez użytkownika. Tańszą metodą realizacji będzie nagranie studyjne - na jednolitym tle, natomiast droższą - nagranie prezentujące produkt w realnym otoczeniu - np. w domu, ogrodzie, biurze itp.

Animacja produktowa 2D

Niedroga w realizacji, prezentująca produkt w sposób umowny. Produkt może być narysowany w programie graficznym lub może być przedstawiony w formie wyciętego zdjęcia, które animator wprawia później w ruch. Zaletą tej formy realizacji jest niska cena, wadą - brak możliwości pokazania obracającego się przedmiotu w trójwymiarze.

Animacja produktowa 3D

Animacja, która prezentuje realnie wyglądający produkt. Często wykorzystywana np. w nieco droższych w realizacji reklamach. Można w ten sposób łatwo pokazać np. wnętrze produktu - elementy konstrukcji produktu. Zaletą tej realizacji jest możliwość wiernego oddania wyglądu produktu w trójwymiarze, natomiast wadą - koszty realizacji.

Każdą z tych technik można łączyć z dodatkowymi grafikami, planszami informacyjnymi, czy animowanymi hasłami pojawiającymi się na ekranie. Przykłady niektórych naszych realizacji znajdziesz poniżej!

Więcej rodzajów filmów reklamowych znajdziesz na naszej stronie.

Ile kosztuje audiowizualna reklama produktu?

Koszt przygotowania reklamy produktu zależy od : rodzaju i długości filmu, stopnia skomplikowania filmu i ilości filmów realizowanych za jednym razem.

W przypadku video produktowego najtańszą formą jest zaprezentowanie samego produktu bez udziału modelki. Minutowy film w takiej formie, nagrywany w większej serii, to koszt od około 2000 zł wzwyż.

Nagrania, w których uczestniczy modelka są bardziej kosztowne. Realizacja kilku filmów produktowych z udziałem modelki to koszt od około 4 tys. zł wzyż za jeden film.

Przygotowanie animacji prezentującej produkt trwającej 20-40 sekund, to z reguły koszt od około 5 tys. zł. Jeśli chcesz dostać niezobowiązującą ofertę skontaktuj się z nami!

Film produktowy. Ile czasu trwa realizacja?

Realizacje prostego filmu reklamowego trwa z reguły przynajmniej 2-3 tygodnie. Bardziej rozbudowane projekty zajmują nawet 1,5 miesiąca. Czas realizacji jest mocno uzależniony od rodzaju i formy filmu.

Poznaj przebieg prac nad filmem i czas realizacji.

Reklama produktu dla e-commerce.

Filmowa prezentacja produktu czy usługi cieszy się coraz większą popularnością w sklepach internetowych. Właściciele witryn zamieszczają coraz częściej obok zdjęć również filmową prezentację na kartach produktów. Poza wartością promocyjną, to także spore odciążenie dla zespołu handlowego. Wartość informacyjna filmów jest wyższa niż zdjęć, a treści reklamowe w formie filmowej są przez odbiorcę lepiej przyswajalne od zwykłego tekst.

Reklama video produktu na stronie sklepu internetowego pozwala klientowi lepiej i szybciej poznać produkt. Oznacza to lepszy user experience dla klienta, a to z kolei przekłada się na wzrost sprzedaży sklepu. Dlatego dopasowany do produktu film jest inwestycją, nad którą warto się zastanowić.

film produktowy prezentujący działanie odkurzacza

Pokazywanie funkcjonalności produktu bardziej angażuje widza.


Jakie korzyści dają filmy produktowe?

Reklama produktu w formie video daje możliwość lepszego zaprezentowania produktu. Klient szybciej i chętniej poznaje cechy danego produktu. Z badań wynika też, że klienci chętniej oglądają video produktowe w porównaniu z czytaniem analogicznego opisu produktu.

Konsument łatwiej ulega emocjom oglądając film reklamowy. Dlatego można w ten sposób kreować emocjonalną więź klienta z produktem.

Celem filmów jest jednak nie tylko bezpośrednia sprzedaż. To także jeden z elementów budowania wizerunku marki lub sklepu. Nawet bez natychmiastowej decyzji zakupowej, czując się doceniony i dobrze poinformamowany, klient prędzej wróci do zakupów w takim serwisie.

fillm prezentujący produkt dla e-commerce

Elementy graficzne porządkują i uwypuklają najważniejsze informacje o produkcie

Prezentacja produktu sukcesem jego sprzedaży

Na sukces sprzedażowy wpływa sporo czynników. Poza wyczerpującym opisem produktu czy usługi to właśnie wysokiej jakości film produktowy jest cennym źródłem wiedzy dla odbiorcy. To prosty i interesujący, skupiający uwagę sposób na zaprezentowanie danego rozwiązania lub fizycznego produktu. Buduje świadomość produktu i informuje o jego przeznaczeniu i sposobie wykorzystania. Dzięki lepszemu poznaniu produktu, klient będzie mieć mniejsze obawy przed podjęciem decyzji zakupowej.

Prezentacja filmowa produktu to także szansa na pozyskanie odbiorców, którzy trafią na stronę przypadkiem, przeszukując w sieci informacje na jego temat. Wizualny przekaz generuje natychmiastowy odbiór. Kompleksowe podejście do zapoznania klienta z produktem zwiększa szanse na zakup.

kadr z serii filmów produktowych przedstawiających Lenovo Yoga Book

Film produktowy jest cennym źródłem wiedzy dla potencjalnego klienta

Film produktowy – trend czy obowiązek?

Już na etapie rozwoju telewizji przewidywano, że obraz zdetronizuje przekaz prasowy i radiowy. Tak się nie stało, ale telewizor na stałe wpisał się w naszą rzeczywistość. Wykorzystanie przekazu filmowego do prezentacji produktów jest kolejnym etapem wykorzystania współczesnych możliwości technologicznych. Każdego roku budżety przeznaczane na materiały video rosną. Coraz więcej firm zaczyna zauważać potencjał i wpływ filmów na sprzedaż.

Świadomy konsument to wymagający konsument, a z takimi najczęściej mamy do czynienia w sieci. Podejście proklienckie w e-commerce to długofalowa strategia, której integralną częścią stają się multimedia, w tym filmy prezentujące produkty.

odkurzacz automatyczny Samsung

Odpowiednia prezentacja produktu jest kluczowa - sprzęt musi być nienagannie czysty i odpowiednio oświetlony


Przekaz filmowy ma moc. Wykorzystaj ją!

Obecnie coraz lepszą formą do nawiązania relacji z klientem jest materiał filmowy prezentujący produkt. Taka forma to nie tylko informacja, czy reklama produktu. Filmy produktowe prezentują sklep w lepszym świetle, budują markę i zachęcają do dzielenia się zdobytymi informacjami. Filmy prezentujące produkty niosą obopólną korzyść – odbiorca zyskuje cenne informacje, poszerza zakres swojej wiedzy, a nadawca zdobywa jego zainteresowanie.

video produktowe prezentujące funckcjonowanie ekspresu Nespresso Latissima

Przekaz filmowy w przeciwieństwie do zdjęcia umożliwia prezentowanie możliwości urządzenia