Animacja reklamowa to animowane reklamy produktów lub usług. Animacja biznesowa to z kolei każda forma animacji instruktażowej, explainer video, która tłumaczy widzowi procesy związane z funkcjonowaniem firmy. Animacje, które mamy w ofercie tłumaczą działanie programu, sklepu internetowego, aplikacji, różnych aspektów związanych z działalnością firmy a także różnorodne problemy społeczne. Dowiedz się więcej na temat rodzajów, cen i metod realizacji animacji reklamowych.
Dalej dowiesz się:
- Animacja reklamowa. Jakie rodzaje animacji wykorzystuje się w biznesie?
- Animacja reklamowa cena. Ile kosztuje krótka animacja?
- Animacja reklamowa. Dlaczego warto w nią zainwestować?
- Animacja reklamowa dla firmy. Jak ją przygotować?
- Co wybrać: film animowany czy film video?
- Animacja reklamowa i biznesowa. Postaw na profesjonalistów!
Animacja reklamowa. Jakie rodzaje animacji wykorzystuje się w biznesie?
Animacja reklamowa 2D wyjaśniające działanie aplikacji, software’u, serwisu internetowego
Animacja reklamowa może służyć zaprezentowaniu funkcjonalności mobilnych aplikacji, interface’u serwisów internetowych, sklepów internetowych. Taki materiał stanowi przede wszystkim użyteczne źródło informacji dla klienta. Pełni często rolę edukacyjną. Większość firm korzystających z dedykowanego software’u potrzebuje animacji reklamowych wyjaśniających zasady posługiwania się takim oprogramowaniem. Taka animacja reklamowa często opiera się o zrzuty ekranu w formie video. Dowiedz się więcej na ten temat czytając o naszych filmach instruktażowych.
Animacja reklamowa 2D opowiadające animowaną historię
Są to animacje, które składają się z animowanych: postaci, miejsc przedmiotów. Opowiadają różne, nawet abstrakcyjne historie. Mogą posłużyć do przedstawienia działalności lub historii firmy, tworzenia kampanii społecznej itp.
Animacja reklamowa 2D reklamująca produkt
Taka animacja świetnie sprawdzi się jako reklama na social media, Youtube, do kin czy telewizji. Można posłużyć się różnymi metodami przy jej tworzeniu. Najczęściej produkt pokazany jest w formie zdjęcia lub nagrania.
Animacja reklamowa 3D prezentujące produkt
Taka technika animacji reklamowej pozwoli pokazać wnętrze produktu, jego konstrukcję, sposób działania. Zaprezentujemy w ten sposób rzeczy, których nie da się pokazać za pomocą tradycyjnych nagrań. Animacje reklamowe 3D oparte o rendery produktów stosowane były do tej pory najczęściej w wysokobudżetowych produkcjach, jak np. reklamy telewizyjne. Koszt animacji 3D jest bardzo różny w zależności od stopnia skomplikowania animacji, ilości elementów, faktur, szczegółów, oświetlenia.
Animacje instruktażowe wyjaśniające procesy
Organizacje zamawiają animacje instruktażowe kierowane do klientów bądź swoich pracowników np. podczas wdrażania nowego procesu czy technologii.
Zobacz też naszą pełną ofertę dotyczącą produkcji filmów reklamowych. Zajmujemy się pełną obsługą firm i korporacji, tworząc reklamowe, promocyjne, informacyjne video oraz animacje.
Animacja reklamowa cena. Ile kosztuje krótka animacja?
Poniżej podajemy koszty 30-sekundowej animacji reklamowej / biznesowej.
- Animacja 2D wyjaśniająca działanie aplikacji, software’u, serwisu internetowego: 3-8 tys. zł netto
- Animacja 2D opowiadająca animowaną historię: 10-20 tys. zł netto
- Animacja reklamowa 2D reklamująca produkt: 15-30 tys. netto
- Animacja reklamowa 3D prezentująca produkt: 20-30 tys.
- Animacja instruktażowa wyjaśniająca różnego rodzaju procesy: 5-15 tys. zł
Podane koszty są orientacyjne i mogą się różnić w zależności od rodzaju i stopnia skomplikowania animacji.
Animacja reklamowa. Dlaczego warto w nią zainwestować?
Poniżej przedstawiamy kilka głównych korzyści ze stosowania animacji reklamowych w biznesie.
- Konwersja klientów
- Reklama produktu
- Wyjaśnienie schematu działania innowacyjnych procesów i rozwiązań
- Możliwość prezentacji firmy
- Poprawa wizerunku firmy
Animacja reklamowa dla firmy. Jak ją przygotować?
Kolejność działań:
- zebranie informacji dotyczących projektu
- stworzenie scenariusza
- przygotowanie grafik
- wprawienie grafiki w ruch i połączenie ich z muzyką i komentarzem lektora
Większość ze wskazanych etapów wykonuje studio animacyjne. Do Ciebie należy zebranie informacji potrzebnych do przygotowania animacji. Jeśli animacja ma reklamować produkt – będą to informacje o produkcie / usłudze. Jeśli ma dotyczyć prezentacji firmy lub procesu – musisz przekazać te informacje agencji. Dowiedz się więcej na temat czasu prac nad animacją reklamową.
Co powinienem wiedzieć pracując ze studiem animacyjnym?
Tworzenie animacji dla firm jest procesem wymagającym zaangażowania od strony zamawiającego i wykonawcy. Zamawiający powinien doprecyzować podstawowe założenia i cel animacji oraz wskazać grupę odbiorców. Powinien też dostarczyć agencji motion design: wkład merytoryczny do przygotowania animacji, logotypy w formie wektorowej, brandbook oraz kluczowe informacje, które powinny się znaleźć w animacji.
Zadania wykonywane przez studio animacyjne
Realizacja animacji biznesowych składa się z kilku etapów. Przede wszystkim wymaga przygotowania scenariusza, co najczęściej poprzedzone jest wspólnym omówieniem projektu ze zleceniodawcą. Ten etap prac należy połączyć ze znajomością prezentowanego produktu, lub usługi, profilu danej firmy, branży, w której działa zamawiający.
Dopiero po stworzeniu i dopracowaniu scenariusza można przystąpić do kolejnych prac. Najczęściej polegają one na przygotowaniu szkiców planowanych scen, a następnie ilustracji, które zostaną wykorzystane podczas realizacji animacji. W końcu przychodzi czas na wprowadzenie grafiki w ruch. Animacja może zostać wzbogacona o lektora, muzykę i efekty dźwiękowe. Dowiedz się więcej o harmonogramach realizacji animacji reklamowych.
Co wybrać: film animowany czy film video?
Animacja reklamowa czy video reklamowe? Zalety animacji reklamowej
Zastanawiałeś się jaką formę realizacji wybrać w Twoim przypadku? Poniżej kilka zalet wyboru animacji reklamowej.
- możliwość pokazania w łatwy sposób abstrakcyjnych tematów, skomplikowanych procesów
- niska cena animacji w porównaniu z nagraniami, jeśli byliby wymagani profesjonalni aktorzy, oświetlenie
- łatwość uzyskania dynamicznej formy reklamy produktu
- dobra do zaprezentowania działania aplikacji i programów
- możliwość pracy zdalnej przez ekipę realizacyjną
Animacja reklamowa czy video reklamowe? Zalety nagrania video reklamowego
- przy prostych realizacjach – z reguły krótszy czas produkcji niż w przypadku animacji
- możliwość wiarygodnego pokazania rzeczywistości
- w przypadku reklam produktów – możliwość rzeczywistego zaprezentowania produktu w użyciu
Animacja reklamowa i biznesowa. Postaw na profesjonalistów!
Szukasz studia animacyjnego? Tworzymy animacje reklamowe od 2014 roku. Potrafimy dobrze doradzić naszym klientom i zrealizować animacje reklamowe skutecznie rozwiązujące ich problem! Postaw na doświadczonych profesjonalistów. Postaw na Krótkie Formy.